رشد ۲۸ درصدی صادرات از مرزهای آذربایجان غربی
بازدید استاندار آذربایجان غربی از پایانه مرزی پلدشت

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایحان غربی گفت: در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۸ درصدی صادرات از پایانه‌ها و گمرکات این استان بودیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی پلدشت در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طول یک سال گذشته روند صادرات از مرزهای استانی رشد چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر موفقیت در اجرا برنامه های پایانه های مرزی افزود: در پایانه مرزی پلدشت نیز شاهد رشد ۱۰ درصدی صادرات نسبت به سال ۱۴۰۰ هستیم.

معتمدیان اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در ساماندهی پایانه‌های مرزی در سال ۱۴۰۱ شاهد توفیقات خوبی در سطح استان بودیم.

رشد ۲۸ درصدی صادرات از مرزهای آذربایجان غربی

وی گفت: در مجموع پایانه‌های کل استان ۲۹ درصد افزایش صادرات ثبت شده است که این نسبت در بازارچه‌ها رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

معتمدیان با اشاره به روند کار در بازارچه‌های مرزی یادآور شد: در طول یک سال اخیر در بازارچه‌های مرزی نیز شاهد افزایش ۳۶ درصدی صادرات هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام تلاش دولت بر رفع موانع صادرات است، ادامه داد: با توجه به اختیاراتی که در سفر ریاست جمهوری به استان تنفیذ و جلسات متعددی در شورای ساماندهی برگزار شد که از این طریق پس از شناسایی موانع تصمیمات مهمی در رفع آنها صورت گرفت.

معتمدیان با اشاره به استقرار شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی در مرزها و پایانه‌ها تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز با تمام توان صادرات مشتقات نفتی را از طریق مرز پلدشت و دیگر پایانه‌ها ادامه خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha