۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85064262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام آمریکایی: تهدید قریب‌الوقوعی از سوی چین علیه تایوان وجود ندارد

تهران- ایرنا - یک مقام ارشد آمریکایی در سنگاپور اعلام کرد، کشورش متوجه تهدید قریب الوقوعی از سوی چین علیه تایوان نشده است باوجود این برای دفاع از این جزیره آمادگی دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رویترز، تنش‌ها میان آمریکا و چین درحالی بالا گرفته است که چین، تایوان و دریای چین جنوب را بخشی از خاک خود می داند و آمریکا به تقویت متحدانش در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه برای رویارویی با نفوذ پکن پرداخته است.

فرانک کندال از مقامات نظامی آمریکا در حاشیه کنفرانس تکنولوژی دفاعی در سنگاپور گفت : « من به طور قطع هیچگونه تهدید قریب الوقوعی از سوی چین برای حمله به تایوان نمی بینم. خوشبختانه این موضوعی است که هرگز تحقق نمی یابد. »

وی خاطرنشان کرد: هر فردی که به اقدامی خشونت آمیز که آمریکا را درگیر کند، بیندیشد اشتباه جدی و بزرگی کرده است. وی به حضور بالن مشکوک جاسوسی چین در حریم هوایی آمریکا در ماه فوریه نیز به عنوان اقدامی خصمانه اشاره کرد، اما این موضوع را تهدید نظامی جدی عنوان نکرد و گفت احتمال وقوع آن در آینده بسیار بعید است. پکن وجود بالن جاسوسی دولتی را رد کرده است.

پکن از سال گذشته و طی سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان رزمایش های نظامی در اطراف این جزیره انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha