۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۵۶
کد خبر: 85064658
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در یزد با قوت ادامه دارد

یزد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف به مسافران نوروزی با همکاری مردم و نهادها در این استان با قوت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌ اکبر عزیزی روز پنجشنبه در بازدید از شهرستان ابرکوه یزد در جریان میزان آمادگی ابرکوهی‌ها برای میزبانی از میهمانان نوروزی قرار گرفت و افزود: همه کارها در همه مناطق با برنامه ریزی و هماهنگی بخش‌های مختلف در حال انجام و خدمت به میهمانان ادامه دارد.

وی ضمن قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در استان با همراهی مردم و پیگیری مسئولان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کار برای میهمانان و مسافران یک افتخار و نشان دهنده میهمان دوستی مردم یزد است.

این مسئول از نوروزگاه‌ها، پلیس راه و ایستگاه ایست و بازرسی شهرستان ابرکوه بازدید و از تلاش بخش‌های مختلف منطقه قدردانی کرد و گفت: تقارن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که بیش از گذشته توجه به امور فرهنگی جدی گرفته شود.

عزیزی ضمن عرض خداقوت به عوامل اجرایی در جریان روند خدمت رسانی و میزان آمادگی برای میزبانی از میهمانان نوروزی بیان کرد: در شهرستان ابرکوه همانند سایر مناطق و شهرستان‌های استان ظرفیت‌های خوبی برای استفاده مسافران و میهمانان نوروزی وجود دارد.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha