زمین لرزه صبح جمعه به پنج واحد مسکونی در سلماس خسارت زد

ارومیه - ایرنا - معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار سلماس گفت: پنج واحد روستایی این شهرستان بر اثر زلزله ۵.۶ ریشتری صبح جمعه به مرکزیت شهرستان خوی، خسارت دیدند.

توحید معصوم زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۲ واحد مسکونی در روستای مافی کندی و سه واحد مسکونی در روستای سیلاب این شهرستان قرار دارند.

وی اضافه کرد: بر اثر زمین لرزه امروز همچنین ۶ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۶۴ نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

طبق گفته پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال‌احمر کشور، یک واحد مسکونی روستایی در سلماس تخریب، ۶ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند و دیوار برخی خانه‌ها هم ترک خورده که برای ساکنان اسکان اضطراری در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، ساعت وقوع زلزله را ۶:۴۷ دقیقه صبح جمعه در منطقه یزدگان خوی و در عمق هشت کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق هشت کیلومتری سطح زمین، ساعت ۰۶:۴۶:۵۴ امروز جمعه چهارم فروردین به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در مناطقی از استان آذربایجان غربی از جمله شهر ارومیه و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی نیز احساس شد.

شهرستان خوی سال گذشته هم کانون وقوع چندین زلزله و بیش از ۳۰۰ پس لرزه بود بطوریکه سه زلزله با قدرت بیش از ۵/۵ ریشتر در ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن در این منطقه ثبت شد و خسارت زیادی بر جای گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha