جلوگیری از عرضه یک هزار و ۹۵۰ کیلوگرم گوشت فاسد در بازار نوروزی ایلام

ایلام - ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد پروتئینی در این استان در حال اجراست، افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون از عرضه یک هزار و ۹۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید فاسد جلوگیری شده است.

یونس احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبریک سال نو و ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شعار دامپزشکی در ایام نوروزی در راستای کنترل و نظارت بر عرضه محصولات پروتئینی بر این مبنا بوده که دامپزشکی تعطیل بردار نیست و تیم های نظارت این اداره کل از ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ در قالب ۳۵ تیم نظارت بر فراورده های خام دامی در سطح استان فعال شده و این نظارت ها هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از همکاران دامپزشکی استان به صورت تیم های ثابت و سیار کار نظارت بر عرضه محصولات خام دامی را در استان بر عهده داشته اند، افزود: نظارت و بازرسی های لازم در سطح شهر و مناطق روستایی انجام شده است که امید است بتوانیم مواد پروتئینی از جمله گوشت سفید، قرمز و ماهی و لبنیات سالمی به دست مردم برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بیان کرد: نظارت و بازرسی های لازم بر عرضه ۲ هزار و ۵۰ مورد محصولات دام سبک و سنگین و ۱۴۱ هزار بازرسی بر عرضه طیور صنعتی در این مدت انجام شده است و بر این اساس یک هزار و ۹۵۰ کیلوگرم گوشت سفید و قرمز که سالم نبوده ، کشف، ضبط و معدوم شده است.

احمدی گفت: همچنین نظارت لازم بر شرکت های فعال در استان صورت گرفته و نزدیک به چهار هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی از مرکز عرضه محصولات خام دامی انجام شده است، در این خصوص نیز ۴۱۴ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید، سوسیس و کالباس ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش همه همکاران ما بر این بوده است که امسال شرایط بهداشتی استان به لحاظ مصرف مواد پروتئینی بهتر شود و هم استانی های ایلامی می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha