۶ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85065536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۱۰۰ واحد فرآورده خونی از زنجان به استان‌های دیگر ارسال شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: در سال گذشته علاوه بر تامین ۱۰۰ درصد فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان ۶ هزار و ۱۰۰ واحد هم به استان‌های دیگر ارسال شد.

سیامک اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان اهدا و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود.

وی گفت: بیش از ۶۲ درصد اهداکنندگان خون استان مستمر هستند و ۹۴ درصد آنها را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

این مسوول افزود: انتقال خون استان در سال گذشته، اقدامات شاخص و کارنامه درخشانی را ثبت کرد که مرهون همکاری اهداکنندگان و کارکنان بود.

اسدی با بیان اینکه همراهی اهداکنندگان موجب خواهد شد که انتقال خون استان در تامین فرآورده های خونی مشکلی نداشته باشد، اضافه کرد: این اداره کل بر اهدای خون جوانان و بانوان زنجانی تاکید دارد که در این خصوص اطلاع رسانی لازم انجام شده است و امسال نیز پررنگ‌تر خواهد شد.

این مسوول با اشاره به مسافرت های نوروزی و نیاز به فراورده های خونی، ادامه داد: در ایام نوروز، امکان اهدای خون به دلایلی کمرنگ می شود درحالیکه با توجه به آمار بالای تصادفات نیاز به فرآورده های خونی افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: انتقال خون استان تلاش می کند که تمامی استانداردهای انتقال خون را به نحو مطلوبی رعایت کند تا دغدغه ای برای اهدا کنندگان و بیماران مصرف کننده وجود نداشته باشد.

سالانه در ایران بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه برای اهدای خون و فرآورده های خونی اقدام می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha