اوقاف تربت حیدریه در قالب طرح آرامش بهاری روزانه به ۲ هزار زایر خدمات می‌دهد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: در روز نزدیک به ۲ هزار زایر ایرانی و خارجی از خدمات طرح آرامش بهاری اوقاف در شهرستان تربت‌حیدریه بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام جعفر نواییان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب طرح معرفتی آرامش بهاری که ۲۵ اسفند پارسال آغاز و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه خواهد داشت در هشت بقعه متبرکه و یک مجتمع بین راهی تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات به زایران و مسافران نوروزی خدمات متنوع فرهنگی و معرفتی ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری تربت‌حیدریه در مزار بی‌بی‌حسنیه، امام‌زاده احمدرضا، مجتمع بین‌راهی امام رضا(ع) کنار کارخانه کاشی، بی‌بی حشمت در ده پایین، امام‌زاده عبدالله در روستای قنچی، در شهرستان زاوه در امام‌زاده سید ابراهیم روستای نصرآباد، امام‌زاده سیدحسین حشمت‌آباد و امام‌زاده سلیمان روستای سلطان سلیمان و در شهرستان مه‌ولات نیز در امام‌زاده سیدمحمد محترم برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: در قالب طرح آرامش بهاری اقامه نماز جماعت در ۲ نوبت، بهره‌مندی خانواده‌ها از خدمات مشاوره خانواده و همچنین اقامت شبانه در داخل بقاع متبرکه فراهم آمده‌ است.

نواییان افزود: در حوزه فرهنگی و مذهبی در هر امام‌زاده یک مبلغ یا مبلغه پاسخگوی سوالات شرعی زایران و مجاوران است و در مراسم لحظه تحویل سال نیز نزدیک به ۴۰۰ نفر در مزار بی بی حسنیه تربت حیدریه حضور داشتند.

وی اضافه کرد: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی و قرار دوازدهم به صورت همزمان در ۱۲ فروردین و مراسم فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت نیز در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha