هزینه مراسم ترحیم سه هزار نفر در آذربایجان شرقی برای آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص یافت

تبریز-ایرنا- مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: طی سال گذشته هزینه مراسم سوگواری و ترحیم حدود سه هزار نفر از فوت شدگان این استان به ستاد دیه به منظور آزادی زندانیان غیرعمد اهدا شد.

رسول تقی پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ترویج سنت حسنه تحت عنوان اختصاص هزینه مراسم ترحیم به آزادسازی زندانیان را یکی از مهمترین و بهترین اقدامات مردم ولائی، مومن و نوع دوست آذربایجان شرقی برشمرد که برای اولین بار در کشور صورت گرفته و روز به روز بر حجم آن افزوده می شود.

وی با بیان اینکه این سنت حسنه در آذربایجان شرقی و به ویژه کلانشهر تبریز از چند سال قبل و پس از شیوع ویروس کرونا رواج بیشتری یافته است، افزود: بر این اساس روزانه خانواده های مرحومین هزینه مراسم خود را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص می‌ دهند و این افراد با مراجعه به ستاد دیه استان، کل و بخشی از هزینه های احسان را برای آزادی زندانیان تقبل می کنند.

تقی پور با تاکید بر اینکه هزینه های جاری ستاد دیه آذربایجان شرقی از طریق ستاد دیه کشور تامین می‌شود، ادامه داد: تمام این هزینه های جاری از طریق ستاد دیه تامین می‌شود و همچنین مردم باید این آگاهی را داشته باشند که ستاد دیه تنها مرجع و متولی آزادسازی زندانیان است و مراجع و موسسه های دیگر چنین حقی را ندارند.

وی هزینه های پرداختی از سوی خانواده های متوفی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را از چند هزار تومان تا چندین میلیون تومان اعلام کرد که بنا به درخواست آنها، آزادی زندانیان در حضور خانواده ها با برگزاری مراسمی جزئی اجرا می شود.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی مجموع زندانیان جرایم غیرعمد منتظر آزادی در استان را ۲۵۰ نفر اعلام کرد که میزان بدهی آنها معادل ۲۲۰ میلیارد تومان است.

تقی پور یادآور شد: اگر از رقم فوق مبلغی معادل ۳۵ میلیارد تومان توسط مردم نوع دوست و خیر برای ستاد دیه استان مساعدت شود، طی ۶ تا هشت ماه می توان نسبت به آزادی تمامی این زندانیان اقدام کرد.

وی از آزادی تعداد ۵۵۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی طی پارسال خبر داد و گفت: بدهی این افراد بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان بود که ستاد دیه استان ۲۲ میلیارد تومان آن را تامین کرد و مبلغی در حدود ۴۷۳ میلیارد تومان نیز از طریق تقبل از محل اعسار تامین شد.

تقی پور میزان آورده خانواده های زندانیان آزاد شده فوق را ۳.۵ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس تسهیلاتی به میزان ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز با بهره چهار درصدی در اختیار خانواده ها قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در شب ۱۶ فروردین ماه جاری در تالار معلم تبریز برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha