رشد ۱۲ درصدی اِشغال مراکز اقامتی آذربایجان‌شرقی

تبریز-ایرنا- مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از رشد ۱۲ درصدی اِشغال مراکز اقامتی این استان در تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

احمد حمزه‌ زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در دور اول سفرهای نوروزی( از ۲۵ اسفند تا پنجم فروردین) تعداد ۱۹۱ هزار و ۴۹۱ گردشگر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی اسکان یافته اند، افزود: بر این اساس میزان اشغال تخت های هتل ها و مراکز اقامتی استان معادل ۷۰ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های جلفا و کلیبر از پربازدیدترین و پراقامت‌ترین شهرستان‌های آذربایجان شرقی بودند که در این ایام به صورت ویژه مورد توجه گردشگران از نقاط مختلف کشور قرار گرفته‌ اند و در این میان کلیسای سنت استپانوس در رده نخست پربازدیدترین اماکن دیدنی استان قرار گرفته است.

حمزه زاده از آذربایجان شرقی به عنوان استان‌های برخوردار کشور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یاد کرد و گفت: این استان به واسطه ظرفیت‌های غنی فرهنگی، تاریخی و گردشگری مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

به گفته وی آذربایجان شرقی با دارا بودن تعداد ۸۵ هتل و هتل آپارتمان، ۷۴ باب مهمان‌پذیر و همچنین ۲۱۶ واحد بومگردی ظرفیت مناسبی برای جلب گردشگران دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از آثار و ابنیه های مختلف تاریخی، فرهنگی و اقامتی و نیز داشتن یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی جزو پنج استان گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha