برپایی همایش بین‌المللی سرمایه گذاری در مازندران، ادامه تلاش‌ها برای افزایش رشد اقتصادی

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اعلام برگزاری نمایشگاه و همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان در خرداد امسال، ابراز امیدواری کرد که رشد اقتصادی سال جاری در این دیار با تداوم تلاش‌های مسوولان و بخش خصوصی افزایش یابد.

سیدمحمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره رشد اقتصادی استان، افزود: برای افزایش رشد اقتصادی متناسب با تکلیف دولت برای مازندران یعنی رشد ۷.۸ درصدی تا پایان این دولت، برنامه ریزی های وسیعی در استان انجام شد.

وی ادامه داد: اگرچه رشد اقتصادی ۱۴۰۱ در استان مازندران سه و نیم درصد اعلام شد اما این آمار برای این لحظه است. به احتمال آمار بیش از این است و تا سه ماه آینده نتیجه دقیق رشد اقتصادی تا پایان سال ۱۴۰۱ مشخص خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان این‌که، برای افزایش رشد اقتصادی ۲ راه حل جذب سرمایه گذار و بهره وری وجود دارد، اظهار داشت: جذب سرمایه گذار صرفا مختص داخل استان نیست بلکه قرار است درسطح ملی و بین المللی هم سرمایه جذب شود.

حسینی‌پور از برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در مازندران تا دو سه ماه آینده (خرداد امسال) خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش بین المللی با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و فراهم شدن این فرصت ویژه برای جذب سرمایه گذار خارجی یکی از اصلی ترین مولفه های توسعه و پیشرفت استان خواهد بود.

وی افزود: در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در مازندران برنامه های مفصلی اجرا می شود تا در برنامه‌های کلان از سرمایه‌گذار بین المللی و فاینانس استفاده شود؛ همچنین پیش نویس قراردادهایی هم آماده شده که می تواند موجب تحول بزرگی در نظام سرمایه گذاری استان شود.

حسینی‌پور مورد دوم برای رشد اقتصادی استان را رشد بهره وری عنوان و بیان کرد: سهم بهره وری از رشد ۷.۸ درصدی اقتصادی در مازندران ۲.۵درصد است.

استاندار مازندران ادامه داد: برای بهره‌وری اقدامات فوق العاده‌ای در سطح استان انجام شد و یکی از برنامه ها آموزش در حوزه های خاص همه دستگاههای دولتی بود. چون بهره وری علم و دانش است و به اراده فراگیر نیاز دارد. به نظر می رسد سال جاری بیش از سال گذشته رشد اقتصادی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha