۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1465
کد خبر: 85067311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۶ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های شهرستان ابرکوه دیدن کردند

​یزد- ایرنا- فرماندار ابرکوه گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۱۶ هزار و ۵۶۲ مسافر و میهمان از نقاط مختلف کشور از آثار تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی این شهرستان دیدن کردند.

محمدهادی زارع زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ابرکوه یکی از شهرستان های نمونه گردشگری کشور است، افزود: در بین آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی ابرکوه بیشترین بازدید مسافران از سرو کهنسال، یخچال خشتی و گنبد عالی بوده است.

وی با قدردانی از اعضای ستاد خدمات سفر تعداد نوروزگاه های این شهرستان در طول تعطیلات را سه نوروزگاه اعلام کرد و در خصوص اسکان مسافران نیز بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۸۲۶ نفر پذیرش و کار اسکان مهمانان نوروزی در شهرستان صورت گرفته است.

بیش از ۱۶ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های شهرستان ابرکوه دیدن کردند

شهرستان ابرکوه که به عنوان یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری ایران انتخاب شده و دارای جاذبه‌های متعدد تاریخی و طبیعی است، در میان این جاذبه‌ها سرو سرسبز چهار هزار ساله‌ این شهرستان کهنسال ترین موجود زنده در ایران است که از درازنای تاریخ این شهر با ما سخن می‌گوید.

به گزارش ایرنا، ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری غرب یزد و در مسیر اصلی یزد به شیراز و مسیر تاریخی راه ابریشم و طریق الرضا علیه السلام قرار دارد در منابع قدیم و جدید با نام هایی مانند ابرقو، ابرقویه، برقوه و برکوه ثبت شده و فاصله آن تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

شهرستان ابرکوه بیش از ۴۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون تعداد زیادی از این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha