۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 3099
کد خبر: 85067960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: حمله به معتکفین نشانه جنگ دینی صهیونیستی علیه ملت فلسطین است

تهران- ایرنا- عضو برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: اقدام دشمن صهیونیستی به سرکوب اعتکاف کنندگان در مسجد مبارک الاقصی و بیرون کردن آنها از این مکان مقدس، نشانگر جنگ دینی صهیونیست ها علیه فرزندان ملت فلسطین است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «سامی ابوزهری» افزود: حمله به اعتکاف کنندگان در مسجدالاقصی و بیرون کردن آنان از این مکان مقدس تصویرگر تلاش اسرائیل در راستای زدودن ماهیت و هویت اسلامی و عربی نخستین قبله گاه مسلمانان جهان و سومین حرم شریف و تلاشی نافرجام از سوی دشمن صهیونیستی برای اجرای طرح شوم تقسیم این مکان مقدس به لحاظ زمانی و مکانی میان مسلمانان و صهیونیست ها است.

وی تصریح کرد که حضور بیش از ۵۰ هزار فلسطینی در جای جای مسجد مبارک الاقصی جهت اقامه نماز عشاء و تراویح در این مسجد، نشانگر ناکامی رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود ملت فلسطین به مسجدالاقصی است؛ مسئله ای که لزوم حضور گسترده تر و اعتکاف هر چه بیشتر فلسطینیان در این مسجد را ایجاب می کند.

ابوزهری توضیح داد که دولت فاشیست اسرائیل باید در قبال هرگونه تعدی و تعرض به مسجدالاقصی و سرکوب اعتکاف کنندگان و منع آزادی عبادت در ماه مبارک رمضان پاسخگو باشد.

این عضو برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس افزود: طرف های عربی و اسلامی باید مواضع جدی تر در قبال این تجاوزات اتخاذ کند و مجامع بین المللی نیز برای پایان بخشیدن به سیاست یهودی سازی و سلب آزادی دینی وارد عمل شوند.

در همین حال کمیته قدس کنگره مردمی فلسطینیان خارج (یک سازمان مردم نهاد بین المللی) نیز ممانعت ارتش صهیونیستی از اعتکاف فلسطینیان در داخل مسجد مبارک الاقصی را محکوم و خواستار همبستگی فرزندان امت با فلسطینیان ساکن بیت المقدس شد.

این کمیته طی بیانیه ای تاکید کرد: تعرض اشغالگران صهیونیست به مسجدالاقصی و ممانعت از اقامه نماز فلسطینیان در این مکان مقدس،نشانگر این واقعیت است که حضور دایمی فلسطینیان در این مسجد یک امر بسیار ضروری جهت پاسداری از قبله نخست به شمار می رود.

در این بیانیه آمده است: ممانعت ارتش اسرائیل از برپایی آیین معنوی اعتکاف در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان در تحقق دستاوردهای گروهک های تندروی یهودی فعال در زمینه ساخت معبد کذایی سهیم خواهد بود.

این کمیته، فرزندان ملت فلسطین ساکن اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری را به حضور گسترده تر و دایمی در این مسجد و تداوم بخشیدن به کمپین «فجر عظیم» و پشتیبانی از پایداری فلسطینیان ساکن قدس و همبستگی با آنان فراخواند.

نظامیان رژیم صهیونیستی شنبه شب به بهانه‌های واهی به مسجدالاقصی حمله کرده و چندین فلسطینی معتکف و در حال نیایش در ماه مبارک رمضان را بازداشت کردند.

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در واکنش به این اقدام هتاکانه صهیونیست‌ها گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی لشکرکشی جنون آمیز خود را علیه مسجد مبارک الاقصی شروع کرده و دراین مکان با عبادت خدا می‌جنگد و آن را از معتکفین تخلیه می‌کند.

رژیم صهیونیستی در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام کرده بود که نیروهای بیشتری را در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی مستقر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha