۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85068874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد فوتی‌های جاده‌ای زنجان روند افزایشی دارد

۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85068874
تعداد فوتی‌های جاده‌ای زنجان روند افزایشی دارد

زنجان- ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون ۹ نفر از شهروندان در تصادفات جاده‌ای زنجان فوت کردند که در مقایسه با مدت مشابه گذشته روند صعودی دارد.

سرهنگ مهدی میناخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهمترین علت تصادفات منجر به فوت استان در این مدت را تخطی از سرعت مطمئن و بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی ذکر کرد.

وی به وقوع ۲ فقره تصادفات جاده ای استان طی روز گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه واژگونی یک دستگاه کشنده کامیون در جاده زنجان به دندی و یک دستگاه سمند در مسیر تهم به چورزق به مرگ سه نفر منجر شد که در مجموع افزایش فوتی های جاده ای استان را در پی داشت.

این مسوول وضعیت کنونی تردد در جاده های استان را روان و عادی عنوان کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد حجم ترافیک استان به هنگام شب به ویژه پس از ساعات افطار منتقل شده که همین مساله به نوعی خطرات و نگرانی ها را افزایش داده است.

رییس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان ادامه داد: بیشترین وقوع تصادفات در محدوده یک تا ۳۰ کیلومتری شهرهای استان اتفاق می‌افتد که ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به منظور رسیدن به مقصد است.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha