سامانه یکپارچه پاسخگویی صمت به بیش از ۹‌ هزار درخواست مردمی بوشهری‌ها پاسخ داد

بوشهر – ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته ۹ هزار و ۵۲۴ مورد درخواست مردمی از طریق مرکزسامانه پاسخگویی (۱۲۴) در استان بوشهر به ثبت رسید که مربوط به بخش‌های اصناف، صنعت، معدن و بازرگانی می‌شود.

مهدی صفوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در یکسال گذشته تعداد پنج هزار و ۹۰۱ مورد از درخواست‌های مردمی این استان مربوط به راهنمایی لازم در بخش‌های تخلفات واحدهای صنفی و دیگر بخش‌های صنعت، معدن و تجارت بوده که ۶۱.۹ درصد از این درخواست‌ها را در بر می‌گیرد.

وی افزود: از مجموع درخواست‌های مردمی سامانه یکپارچه پاسخگویی (۱۲۴)، پس از دریافت راهنمایی با ۶۱.۹ درصد، بیشترین درخواست‌ها به ترتیب مربوط به تخلفات اصناف، طرح‌های صنعتی، امور صنایع و معادن و بازرگانی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: تخلفات صنفی مانند شکایت از گرانفروشی، تقلب، کم‌فروشی، احتکار، اختفا و امتناع از عرضه کالا یکهزار و ۸۹۶ مورد معادل ۱۹.۹ درصد از شکایت‌های مردمی به سامانه ۱۲۴ را در این استان به خود اختصاص داده است.

صفوی اضافه کرد: تعداد یکهزار و ۵۵۷ مورد، معادل ۱۶.۳ درصد از این درخواست‌ها مربوط به طرح‌های صنعتی مانند درخواست تسهیلات بانکی و معوقات بانکی است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۴۳ مورد یعنی ۱.۵ درصد از این تماس‌ها مربوط به امور صنایع و معادن مانند کمبود نقدینگی، تامین سوخت مورد نیاز و خرید مواد اولیه و تنها ۲۷ درخواست در ارتباط با بخش بازرگانی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در رویکرد جدید، دامنه فعالیت مرکز سامانه یکپارچه پاسخگویی (۱۲۴) حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت را در بر می‌گیرد.

صفوی اظهار کرد: ارائه خدمات با کیفیت به منظور تکریم ارباب رجوع یکی از اولویت‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر است .

مدیرکل صمت استان بوشهر گفت: تعیین و استقرار واحد پاسخگویی در ورودی اداره برای سرعت بخشی در پاسخگویی به مراجعه کننده‌ها، یکپارچه‌سازی پاسخگویی به تماس‌های شماره ۱۲۴ سراسر بوشهر در واحد پاسخگویی مرکز استان، تهیه نرم افزار ارجاع شکایت‌های مردمی به اداره‌های تابعه شهرستانی و یا سازمان‌های مرتبط و راهنمایی‌مراجعه کننده‌ها و ارجاع آنها به واحد مرتبط از اقدامات مرکز یکپارچه پاسخگویی در این استان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha