تعریف پروژه جدید در هرمزگان موکول به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به حجم بالای طرح‌های نیمه تمام باقی مانده از سال‌های گذشته در استان گفت: تمرکز مدیران برای تکمیل این طرح‌ها و اولویت‌بندی براساس ضرورت‌های استان باشد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر چهارشنبه در نشست بررسی طرح‌های نیمه تمام عمرانی استان اظهار کرد: برای تکمیل طرح‌هایی که کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است؛ بنابراین باید طرح‌ها طبق اولویت‌ها و ضرورت‌ها اجرایی شوند و برخی از این طرح‌ها هم باید مورد بازبینی قرار گیرند.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال به هیچ عنوان بابت اعتباراتی که ممکن است به دلیل هزینه نشدن در موضوع به خزانه بازگردند، مجوز ترک تشریفات صادر نخواهیم کرد و مدیران در زمان مقرر به طور حتم نسبت به برگزاری مناقصه‌های مربوطه و بستن قراردادهایشان اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با تاکید بر لزوم تدوین جامعه آماری صحیح از طرح‌ها و میزان اعتبارات لازم برای اتمام آن‌ها اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تدقیق آمارها به جز بررسی‌هایی که انجام می‌دهد از دستگاه‌های اجرایی نیز ظرف مدت زمان مشخصی نظرخواهی کند.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه، متولی مدیریت و برنامه‌ریزی تمام استان است از این رو تمام اعتبارات، حتی اعتباراتی که خارج از ردیف استانی هستند نیز باید با نظارت این سازمان هزینه شود.

استاندار هرمزگان، با تاکید بر اینکه فرمانداران نیز حق تعریف پروژه‌های جدید ندارند و پروژه‌های خبرساز نیز باید با هماهنگی تعریف و آغاز شود، گفت: بدون اجازه سازمان برنامه و بودجه نباید در استان هیچ آجری روی آجر گذاشته شود.

دوستی با بیان اینکه تامین مالی بیمارستان میناب و بخشی از اعتبارات بیمارستان ۵۶۴ تخت خوابی بندرعباس از طریق ظرفیت مالی ماده ۵۶ که تاکنون مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، تامین شده است، گفت: یکی از ضرورت‌ها برای اداره استان این است که ظرفیت‌های تامین‌مالی را شناسایی کنیم و آموزش‌هایی در جهت روش‌های جدید مالی به مدیران ارائه شود که بر همین اساس لازم است هر دستگاه یک مدیر برای آموزش دیدن در این حوزه معرفی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha