۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85070232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلینکن خواهان خودداری تل آویو از اقدامات یکجانبه و تنش زا شد

تهران-ایرنا- «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواهان خودداری تل آویو از اقدامات یکجانبه ای شد که باعث تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی می شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، بلینکن در گفتگوی خود با کوهن درباره وضعیت منطقه و موقعیت رژیم صهیونیستی بحث و تبادل نظر کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه آمریکا بعد از این گفتگوی تلفنی منتشر کرد، آمده است که دو طرف درباره اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» صحبت کردند.

سرزمین های اشغالی این روزها عرصه تظاهرات مخالفانِ تصمیمات کابینه نتانیاهو بویژه تصمیم برای اصلاحات قضایی است. مخالفان این اصلاحات را «کودتا» علیه دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی می دانند. شدت اعتراضات بیش از پیش شکاف و چند دستگی در بین صهیونیستها را نمایان کرده است. نتانیاهو زیر فشارهای داخلی و خارجی در نهایت مجبور شده است تا فرایند تصویب این اصلاحات در کِنِست (پارلمان) را به تعویق بیاندازد.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که کوهن در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا گفته است که روابط با واشنگتن یکی از سنگ بنای سیاست خارجی رژیم اسرائیل است. کوهن افزوده است: ما هر کاری که بتوانیم برای تقویت گفتمان با دوست بزرگمان انجام خواهیم داد.

کوهن این مطلب را پس از آن بیان داشت که رسانه های آمریکایی از تنش در روابط بین دولت آمریکا و کابینه نتانیاهو خبر داده اند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگوی خود با بلینکن همچنین تظاهرات و اعتراضات علیه اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را به زعم خود نشانه دموکراسی مورد ادعای صهیونیستها در سرزمین های اشغالی خوانده است.

بر اساس این بیانیه، کوهن و بلینکن همچنین در مورد چگونگی حفظ آرامش در ماه مبارک رمضان در سرزمین های اشغالی و گسترش پیمان سازش موسوم به «ابراهیم» و گنجاندن رژیم صهیونیستی در سیستم لغو روادید آمریکا گفت وگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی دو طرف درباره آنچه چالش‌هاش مشترک واشنگتن و تل آویو در قبال ایران خوانده اند، صحبت کرده و بر افزایش انسجام در این زمینه تاکید کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha