۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85070445
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای قم فردا هفت درجه کاهش می‌یابد

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85070445
دمای هوای قم فردا هفت درجه کاهش می‌یابد

قم - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: دمای هوای قم شنبه 12 فروردین ماه ، هفت تا هشت درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند و این کاهش دما در برخی ساعات در مناطق کوهستان تا نزدیک صفر هم می‌رسد.

سعید اسماعیلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: وضعیت هوای قم برای فردا صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات دارای وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا کمینه دمای هوای شهر قم ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود، همچنین در برخی از ساعات دمای هوا در مناطق کوهستانی استان به نزدیک صفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به این کاهش محسوس دما در برخی از نقاط سردسیر استان، هشدار نارنجی در خصوص سرمازدگی محصولات کشاورزی صادر شد و از کشاورزان عزیز می‌خواهیم اقدام‌های لازم را در این خصوص به عمل آورند.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha