۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85070472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ فروردین تجلی همبستگی ایرانیان در دفاع از نظام جمهوری اسلامی بود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین یوم‌الله ۱۲ فروردین را روز تجلی همبستگی مردم در دفاع برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین افزود : ۱۲ فروردین روزی است که مردم در سال بعد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام (ره) در یک رفراندوم با شکوه شرکت کردند و در مجموع آرا ریخته شده به صندوق‌ها نشانگر رای ۹۸.۲ درصدی مردم به جمهوری اسلامی ایران بود.

وی اظهار کرد: دولت کریمه باید با تولید دانش بنیان و مهار تورم اقتصاد و سفره های مردم را ساماندهی کند و مسوولان نیز اهتمام ویژه ای به معیشت مردم داشته باشند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: آن حضرت اموال و دارایی های خود را وقف توسعه دین مبین اسلام و در اجرای رسالت پیامبری حضرت محمد (ص) کرد و اولین زنی بود که به پیامبر اسلام ایمان آورد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در کشورمان، افزود: دشمن باور نمی کرد به این موقعیت برسیم ، غنی سازی ۶۰ درصد دستاورد عظیم دیگری بود که جزو اقتدار و عزت کشور ماست و از خدای متعال می‌خواهیم که هر روز این عزت و اقتدار را به ما بیشتر عنایت کند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما در پیشرفت علم جایگاه بلندی دارد، به عنوان نمونه اکنون در میان ۱۰ کشور پیشرفته دنیا در علم ژنتیک قرار داریم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به جایگاه والای معلمان در جامعه،اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان یک کار و ایده خوب بود اما در اجرای آن نواقصی وجود داشت که کام برخی فرهنگیان را تلخ کرد که رسیدگی به این موضوع ضروری است.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به بحران سیاسی و ناآرامی ها در رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه اسرائیل با یک بحران عمیق و جدی مواجه است،افزود: رژیم منحوس صهیونیستی به شدت دچار بحران شده و از بیرون نیز کشورهای هم پیمان با آن از همکاری با این رژیم احساس ننگ می کنند.

امام جمعه قزوین در ادامه بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.

آیت الله عابدینی همچنین با اشاره به قرارگیری در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: هر عبادتی در این ماه چندین برابر نزد خداوند ثواب دارد و شیاطین در این ماه غل و زنجیر شده اند تا بندگان هنر بندگی را به خوبی به نمایش بگذارند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در ماه رمضان محصول سال خود را باید به نمایش بگذاریم و نسبت به نماز، قرآن و اعمال عبادی مراقبت و بررسی داشته باشیم تا در همه مسائل زندگی به کمال بندگی دست یابیم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، اضافه کرد: خداوند قرآن را در ماه مبارک رمضان نازل کرده است و در حدیث داریم ماه رمضان بهار قرآن است و قرآن بهار دل ها است بنابراین از این فرصت ها باید برای بهتر شدن تلاش کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha