سه شکارچی متخلف در پارک ملی دنا شناسایی شدند

یاسوج - ایرنا -رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دنا گفت: محیط بانان پارک ملی دنا سه شکارچی متخلف در این شهرستان را شناسایی کردند.

نجفعلی رجب زاده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این شکارچیان در ۲ گروه جداگانه شناسایی و از آنان یک قبضه اسلحه ساچمه زنی به همراه یک رشته قطار و لاشه یک قطعه کبک کشف و ضبط شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دنا تصریح کرد:در همین راستا یک نفر از متخلفان به دستور مقام قضایی بازداشت و پرونده ۲ نفر دیگر در دست اقدام برای ارسال به مراجع قضایی و اعمال قانون است.

رجب زاده تاکید کرد: تلاش شبانه روزی محیط بانان سخت کوش مناطق حفاظت شده این شهرستان در تعطیلات نوروز و به ویژه روز طبیعت برای شناسایی متخلفان سودجو در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع ادامه دارد.

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب شهروندان برای شناسایی افراد متخلف در زیستگاه های حیات وحش عنوان کرد : دوستداران محیط زیست می توانند گزارش های خود را با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ به مسئولان متولی گزارش کنند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و اعمال قانون متخلفان تعرض به زیستگاه های حیات وحش اقدام شود.

رجب زاده تاکید کرد:حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و همه شهروندان در این زمینه مسوولیت اجتماعی و انسانی برعهده دارند.

ذخیره‌گاه زیست‌کره، پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده دنا یکی از مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران است که در رشته‌کوه دنا در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مرز شرقی منطقه حفاظت شده دنا از شمال شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا شروع می‌شود و از مهم‌ترین پاسگاه‌های محیط‌بانی می‌توان محیط‌بانی خاریدون، محیط‌بانی روستای کره محیط‌بانی اب سپاه و میمند را نام برد.

پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha