۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85072093
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همه نسبت به سلامت محیط دانشگاه و تضمین کیفیت آموزش مسوول هستیم

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: همه ما نسبت به سلامت محیط دانشگاه و تضمین کیفیت آموزش و عمق بخشی به آن مسوول هستیم و این امر جز در سایه حفظ و ارتقای آراستگی و شئون رفتاری در محیط علمی دانشگاه و مقابله با رفتارهای ناهنجار که از جمله آنها کشف حجاب است، محقق نمی‌شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی در پیامی با تبریک سال جدید افزود: امیداورم سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارتی، دانشگاه اجتماعی و حل مسائل باشد.

وی در این پیام یادآور شد: سال گذشته دقیقا در چنین ایامی، بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی در اختیار همه عزیزان قرار گرفت تا با تاسی از آموزه های بلند قرآن و عترت(ع) گام های موثری در توامانی تعلیم و تربیت و آماده سازی نسل جوان برای پذیرش مسوولیت های مهم حیات اجتماعی برداشته شود، امسال نیز با تاکید بر اجرای مفاد همان بیانیه با استعانت از ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و با تاسی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در کنار دولت خدمتگزار برآن هستیم تا گام های بلندتری در این زمینه برداریم.

در ادامه این پیام رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: همانطور که در بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه تاکید شد، همه ما نسبت به سلامت محیط دانشگاه و تضمین کیفیت آموزش و عمق بخشی به آن مسوول هستیم و این امر جز در سایه حفظ و ارتقای آراستگی و شئون رفتاری در محیط علمی دانشگاه و مقابله با رفتارهای ناهنجار که از جمله آنها کشف حجاب است محقق نمی شود. این مطالبه اکثریت قاطع دانشجویانی است که برای تحصیل به دانشگاه آمدند و برای این منظور هزینه می کنند.

طهرانچی در این پیام ادامه داد: همه در این باره مسوول هستیم و البته مهم ترین نقش را در این زمینه اساتید برعهده دارند تا ضمن تبیین اهمیت مساله، دانشحویان را چارچوب مند باربیاورند.

وی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد: بدیهی است در کنار تبیین و تقدم اقدامات ایجابی معرفتی و تشویقی بر اقدامات بازدارنده در حوزه آموزش ها و تربیت اجتماعی، با توجه به‌ ضرورت حفظ حقوق تمام دانشجویان در امر یادگیری در محیط کلاس و دانشگاه با هدف حفظ و ارتقای امنیت روانی و افزایش بهره وری و کیفیت یادگیری، نهادهای ذی ربط در دانشگاه موظف به جلوگیری از اقدامات بازدارنده و مخل یادگیری دانشجویان مانند تبرج، رفتار مخالف شان کلاس و دانشگاه و حاضر شدن دانشجو با پوشش نامناسب و نابسامانی های رفتاری که برهم زننده فضای سالم ومانع ایجاد محیط امن برای همه افراد در یادگیری علم هستند و در جهت حفظ حقوق عموم دانشجویان به وظایف خود عمل می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد در پیام خود یادآور شد: ما معتقدیم که دانشگاه جامعه پرداز به عنوان رکن موثر در تربیت اجتماعی باید پیشگام و الهام بخش در آراستگی وشئون رفتار اجتماعی باشد و جایگاه دانشگاه فراتر از یک عنصر منفعل و پیرو در تحولات اجتماعی است. امیدوارم سال جدید به توفیق الهی سال تحول همه ما به احسن حال و ادای بیش از پیش وظایف ما باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha