۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85072244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتایج یک نظرسنجی: اتهامات کیفری علیه ترامپ جدی است

۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85072244
نتایج یک نظرسنجی: اتهامات کیفری علیه ترامپ جدی است

تهران- ایرنا- در پی طرح اتهاماتی علیه دونالد ترامپ به دلیل پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، ۵۰ درصد شرکت کنندگان در یک نظرسنجی این اتهامات را جدی دانستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای پایگاه خبری "هیل"، براساس نتایج حاصل از یک نظرسنجی جدید، نیمی از شرکت کنندگان اعلام کرده اند که اتهامات علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در پی تحقیقات بر سر پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی جدی است.

۵۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی مشترک "ای‌بی‌سی نیوز" و "ایپسوس" که نتایج آن دیروز یکشنبه منتشر شد، اتهام ها علیه ترامپ را جدی دانستند و ۳۵ درصد گفتند که این اتهامات به هیچ وجه جدی نیست.

این کیفرخواست حول محور پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز بازیگر مذکور است که کمی قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ انجام گرفته است. دنیلز ادعا کرده که این پول در ازای سکوت وی در برابر رابطه ای که با ترامپ داشته پرداخت شده است؛ موضوعی که رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آن را انکار می کند.

۴۵ درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی همچنین معتقدند که ترامپ باید در این پرونده متهم شناخته شود، اما ۳۲ درصد اعلام کرده اند که نباید اتهامی مطرح می شد و ۲۳ درصد هم در این مورد اظهار بی اطلاعی کرده اند. هم‌زمان ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند اتهامات علیه ترامپ با انگیزه سیاسی مطرح شده و ۳۲ درصد هم گفته اند که اینگونه نیست.

در این میان ۸۰ درصد رای دهندگان جمهوری خواه اعتقاد دارند که اتهامات علیه این رئیس جمهوری پیشین با انگیزه سیاسی انجام گرفته است، حال آنکه تنها ۱۶ درصد دموکرات‌ها و ۴۸ درصد مستقل‌ها چنین چیزی را قبول دارند.

هیات منصفه دادگاه نیویورک روز پنجشنبه ترامپ را به دلیل نقش وی در سازماندهی پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶، متهم کرد. انتظار می رود ترامپ فردا سه شنبه برای محاکمه حاضر شود.

ترامپ که در ماه نوامبر (آبان) برای سومین بار نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کرد، اکنون نخستین رئیس جمهوری سابقی است که با اتهامات کیفری روبروست.

از سوی دیگر نشریه نیوزویک در مطلبی نوشت که برتری دونالد ترامپ نسبت به رقبای جمهوری خواه ب رغم طرح اتهامات در حال افزایش است.

این نشریه با اشاره به نتایج یک نظرسنجی نوشت: ترامپ اگرچه در نتیجه رای دادگاه نیویوک متهم شناخته شده و روز سه شنبه هفته جاری باید در دادگاه حاضر شود، اما به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه نسبت به سایر رقبایش برتری قابل توجهی دارد.

همزمان اعضای حزب جمهوری خواه در دفاع از این رئیس جمهوری پیشین گفته اند که این کیفرخواست به او در تلاش برای کسب برتری در حزب و بازگشت به کاخ سفید کمک می کند.

براساس نتایج این نظرسنجی قبل از پیش بینی شخص ترامپ (۱۴ تا ۱۹ مارس) مبنی بر متهم شدن وی در دادگاه، ۴۳.۸ درصد از رای دهندگان جمهوری خواه از وی حمایت کرده بودند.

در دومین نظرسنجی که در ۲۲ تا ۲۵ مارس و پس از اعلام اتهامات علیه وی انجام شد، ۴۴.۴ درصد از وی حمایت کردند. اما در سومین نظرسنجی که روز جمعه و یکشنبه (۳۱ مارس و ۲ آوریل) انجام شد، حمایت از ترامپ به ۵۶.۲ درصد افزایش یافت.

بن شاپیرو تحلیلگر شناخته شده محافظه کار معتقد است که از نظر قانونی، کیفرخواست مانع از آن نمی شود که ترامپ برای بار دوم رئیس جمهور نشود. به عقیده این ستون نویس آمریکایی پایگاه حزب جمهوری خواه همچنان حامی این رئیس جمهوری پیشین است.

اما رابرت کاهالی بنیانگذار سایت نظرسنجی کاهالی در این خصوص هشدار داد که هنوز ۱۰ درصد از رای دهندگان حزب به شدت مخالف حضور دوباره ترامپ در انتخابات هستند. به عقیده وی این کیفرخواست ممکن است به وی در انتخابات عمومی آسیب برساند، هرچند در نتایج مقدماتی انتخابات می تواند به وی کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha