استاندار کرمان: تلفات جاده‌ای نوروز در این استان ۴۰ درصد کاهش داشت

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به افزایش حدود ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی این استان طی سال جاری گفت: ۴۰ درصد کاهش تلفات در حوادث جاده‌ای طی این ایام محقق شد که این مهم حاصل لطف خدا و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی دخیل بود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار عصر دوشنبه در آیین اختتامیه بیست و سومین طرح ملی خدمات بشر دوستانه نوروزی جمعیت هلال احمر گرمان افزود: هلال احمر، فراجا و اورژانس شبانه‌روز در جاده های این استان مستقر بودند و امر امدادرسانی به مسافران را انجام دادند.

وی عنوان کرد: اتفاقات خوب از جمله افزایش بازدید از اماکن گردشگری و کاهش تلفات در حوادث جاده ای نشان از تلاش، برنامه ریزی و اجرای خوب امور است و این مهم با شانس اتفاق نمی افتد.

فداکار افزود: رتبه خوب کرمان در کاهش تلفات جاده ای با محوریت فراجا و همکاری سایر دستگاه ها و گروه های جهادی محقق شده است.

وی اظهار داشت: مجموعه فراجا در حوزه راهنمایی رانندگی و امنیت اقدامات خوبی انجام داد و تمامی این اقدامات سبب شد تا نوروز امسال با کمترین مشکلی سپری شود.

استاندار کرمان گفت: مجموعه هلال احمر در بخش های مختلف بیشترین گرفتاری و ارائه خدمت را طی ایام نوروز داشت، به ویژه که این استان مدت ۲ روز درگیر سیلاب شد و پیدا کردن سه مفقودی در سیل جنوب کرمان و رسیدگی ها به حوادث جاده ای خدمات در این حوزه را مضاعف کرد.

فداکار تصریح کرد: کرمان در حوزه میراث فرهنگی نیز خوش درخشید و چند اثر از جمله باغ شاهزاده، ارگ بم و مجموعه گنجعلیخان رتبه های خوبی طی ایام نوروز در کشور آوردند و بازدید خوبی داشتند.

وی در ادامه با قدردانی از خدمات اورژانس، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و آموزش و پرورش گفت: هلال احمر کرمان نوروز امسال رتبه های برتر را در حوزه های مختلف بین استان ها کسب کرده که نشان می دهد این جمعیت با برنامه ریزی، همت و بدون حاشیه تلاش می کند، ضمن آنکه از داوطلبانی که با انگیزه به مردم کمک می کنند، قدردانی می شود.

استاندار کرمان گفت: برخی از شهرهای این استان همچون کرمان و بم مقصد گردشگری بودند و برخی شهرها نیز در مسیر قرار داشت که تمام آنها خدمات دهی و رسیدگی خوبی به مسافران نوروزی داشتند، مراکز خدماتی، پمپ بنزین ها و رستوران ها طی این ایام فعال و به روز بود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان، طی ایام نوروز ۸۳ نفر در این استان تلفات جاده ای داشتیم.
همچنین در این نشست لوح سپاس پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشور توسط مدیرعامل جمعیت هلال احمر به استاندار کرمان اهدا شد.

این لوح به دلیل تقدیر از اقدامات استاندار کرمان در طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha