۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85073308
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پرداخت زکات در خراسان‌شمالی ۵۱ درصد افزایش یافت

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85073308
پرداخت زکات در خراسان‌شمالی ۵۱ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار استان پارسال ۴۱ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال ما قبل آن ۵۱ درصد افزایش یافت.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان میزان زکات هدفگذاری شده در سال گذشته بود که با همکاری عاملان و مسولان زکات استان و شهرستان ها بیش از این رقم جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: بیشترین زکات جمع آوری شده به ترتیب در شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیان کرد: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی‌ها و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح ها، کارهای عمرانی و عام المنفعه می شود که بر این اساس ۸۵ درصد میزان زکات در راستای تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه و مابقی آن برای اجرای پنج طرح عمرانی هزینه شد.

الهی راد تصریح کرد: همچنین ۲۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان زکات طی سال ۱۴۰۰ در استان جمع آوری شد که ۸۱ درصد آن را برای معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان و مابقی آن برای اجرای ۱۵ طرح عمرانی هزینه شد.

زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha