ثبت شکایت در سامانه ملی سفر ۱۴۷ درصد کاهش داشت/ افزایش ۴۱درصدی تماس‌ها

تهران- ایرنا- گزارش‌های سامانه ملی سفر نشان می‌دهد امسال با ثبت بیش از ۱۶۰هزار تماس از سوی گردشگران و مسافران، با وجود افزایش ۴۱ درصدی تماس‌ها، نسبت به نوروز سال گذشته، آمار شکایت‌ها ۱۴۷ درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی به نمایندگی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان مرجع اصلی اطلاعات گردشگری و سفر کشور وظیفه اطلاع‌رسانی در موضوعات گردشگری و همچنین دریافت و پیگیری شکایات مردمی را بر عهده دارد و نوروز امسال نیز همچون سال‌های گذشته در سه شیفت کاری به صورت شبانه‌روزی به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.

ثبت شکایت در سامانه ملی سفر ۱۴۷ درصد کاهش داشت/ افزایش ۴۱درصدی تماس‌ها

روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: در زمان اجرای طرح نوروزی امسال که از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ادامه داشت، به ۱۶۰ هزار و ۲۲۰ تماس در حوزه‌های مختلف از جمله اطلاعات راه‌ها، وضعیت آب و هوا، معرفی جاذبه‌های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو و اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی، پاسخ داده شد. این رقم در مقایسه با آمار ثبت‌شده در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۱ درصد افزایش تماس‌ها را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

شکایات مسافران تا پایان تعطیلات نوروز پاسخ داده می‌شود

ثبت شکایت در سامانه ملی سفر ۱۴۷ درصد کاهش داشت/ افزایش ۴۱درصدی تماس‌ها

بیشترین تماس برای دریافت اطلاعات اماکن اقامتی

سامانه ۰۹۶۲۹ به عنوان یکی از بخش های اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به منظور کمک به تسهیل در سفرهای نوروزی و و ارائه مطلوب‌تر خدمات در سطح کشور، به گردشگران خارجی نیز به زبان انگلیسی خدمات اطلاعاتی ارائه کرد.

بر اساس اطلاعات ثبت‌ شده، بیشترین تماس‌های گرفته شده با سامانه ملی سفر به درخواست گردشگران در زمینه اطلاعات مربوط به اماکن اقامتی کشور با نزدیک به ۴۲ هزار مورد، اطلاعات راه‌ها و وضعیت ترافیکی جاده‌های مواصلاتی کشور با حدود ۳۹ هزار تماس و پس از آن، وضعیت آب و هوای مناطق مختلف با ۳۱ هزار و ۱۶۱ مورد تماس، اختصاص داشت.

همچنین در این ایام به نظرات و شکایات مردمی که از مراکز گردشگری و اقامتی و ارائه‌دهندگان خدمات و کالا در کشور وجود داشت رسیدگی و برخی مخاطبان نیز به ثبت قدردانی تشکر از خاطره‌سازان سفر و قدردانی از ارائه خدمات گردشگری و اقامتی مطلوب اختصاص داشت. آمار شکایت‌ها با وجود افزایش ۴۱ درصدی تماس‌ها، نسبت به سال گذشته، ۱۴۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ثبت شکایت در سامانه ملی سفر ۱۴۷ درصد کاهش داشت/ افزایش ۴۱درصدی تماس‌ها

زمان امدادرسانی خودرویی کمتر از ۲ دقیقه

امداد خودرو کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز در روزهای اجرای طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ که ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ اجرا شد، ۱۴ هزار و ۷۸۰ خدمت امدادی شامل مشاوره کارشناسی تلفنی، حمل خودرو، تعمیر وسائل نقلیه در محل، سرویس در منزل و ... به امدادخواهان در سراسر کشور ارائه کرد.

بیشترین خدمت ارائه‌ شده از سوی این گروه امدادی با ۱۱ هزار و ۴۰۶ مورد مربوط به سرویس‌های حمل خودرو بود و زمان امدادرسانی در تعطیلات نوروز امسال به منظور فراهم آوردن رفاه حال بیش از پیش مسافران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته، ۲ دقیقه کاهش یافت.

ثبت شکایت در سامانه ملی سفر ۱۴۷ درصد کاهش داشت/ افزایش ۴۱درصدی تماس‌ها

تهران، سمنان، اردبیل، گیلان، فارس، زنجان، قزوین، خراسان رضوی و خوزستان استان‌هایی بودند که بیشترین سرویس‌های امدادی را دریافت کردند.

امداد خودرو کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با شماره‌های ۰۹۶۲۹، ۶۴۲۳ و ۱۴۲۳ در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی در تمامی ایام سال آماده دریافت پیام امدادخواهان و اعزام گروه‌های امدادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha