۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۲۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85073865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسکو درباره خطر تقابل میان لهستان و روسیه هشدار داد

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۲۶
کد خبر: 85073865
مسکو درباره خطر تقابل میان لهستان و روسیه هشدار داد

تهران- ایرنا- روسیه هشدار داد که مشارکت فعالانه‌تر لهستان در ناتو خطر تقابل میان ورشو و مسکو را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل تاس، الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه در واکنش به اظهارات مقام‌های لهستان در افزایش نقش ورشو در ناتو گفت: بی تردید این اظهارات، غیرمسئولانه و غیرقابل قبول است.

یاچک سیویرا رئیس اداره امنیت ملی لهستان اخیرا گفته بود که ورشو آماده است در برنامه‌های ناتو برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای در مقابل روسیه نقش فعالانه‌تری ایفا کند.

گروشکو در پاسخ به این موضع ورشو گفت: اگر لهستان واقعا خواستار تقویت صلح و امنیت است قبل از هر چیزی باید مسیر مستقیمی برای رسیدن به آنها در پیش بگیرد و از سلاح‌های هسته‌ای دوری گزیند.

وی افزود: بر اساس پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای، امتناع ناتو از اجرای ماموریت‌ها و مسئولیت‌های هسته‌ای یک اقدام غیرمشروع و غیرقانونی است.

لوکاس جاسینا سخنگوی وزارت خارجه لهستان هفته گذشته قصد روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس را گامی برای کشاندن مینسک به سمت توسعه ماشین نظامی مسکو خواند.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم که تصمیم ولادیمیر پوتین برای قرار دادن تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی و وسایل حمل و نقل آنها در بلاروس، تنش‌ها را در ارتباط با جنگ در اوکراین افزایش می‌دهد.ود: این امر همچنین خطراتی را در زمینه اشاعه تسلیحات هسته‌ای به همراه دارد.

جاسینا تاکید کرد: اقدامات روسیه مشروعیت و اهمیت سیاست بازدارندگی ناتو را که لهستان در آن مشارکت دارد، تایید می‌کند.

وی با خودداری کردن از پاسخ صریح به پرسشی در مورد اینکه آیا لهستان به برنامه توزیع تاکتیکی تسلیحات هسته‌ای ناتو فکر می‌کند یا خیر، خاطرنشان کرد: لهستان هر کاری برای تضمین امنیت خود انجام می‌دهد.

https://tass.com/politics/۱۵۹۹۴۲۵

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha