دستگیری مسافر زورگیر و قاتل فراری در تهران

تهران - ایرنا - پلیس تهران بزرگ امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین با انتشار اخبار انتظامی از دستگیری زورگیر قاتل فراری در خیابان‌های پایتخت و شناسایی فروشنده مواد مخدر در محل توزیع خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس، مأموران گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ در ۱۴ فرودین ۱۴۰۲ در حین گشت زنی در محدوده جنوب غرب تهران، یک خودرو کوئیک سفید رنگ دارای سابقه سرقت در شهرستان اسلامشهر بود، شناسایی کردند.

مأموران به راننده خودرو کوئیک دستور توقف دادند اما وی با افزایش سرعت اقدام به فرار از دست گشت پلیس آگاهی کرد که در ادامه تعقیب و گریز و با اضافه شدن چند واحد گشت کمکی پلیس آگاهی، خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

با دستگیری متهم و بررسی علت دستور توقیف خودرو از پلیس آگاهی اسلامشهر، مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری در پوشش مسافر بوده است که در زمان سرقت، راننده مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود و در بیابان‌های اسلامشهر رها شده و به علت شدت جراحات وارده فوت کرده بود.

با انتقال متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهم به سرقت خودرو به همراه یکی از دوستانش اعترافکرد و در ادامه تحقیقات کارآگاهان، آنها اطمینان پیدا کردند که وی از مرگ راننده خودرو هنوز هیچ اطلاعی ندارد.

متهم حدود ۳۵ساله و دارای سابقه در زمینه سرقت در اعترافات خود به کارآگاهان گفت که در ایام عید با یکی از دوستانم به نام حمید به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو کوئیک شده بود؛ یک نفر در صندلی جلو و نفر دوم در صندلی عقب نشسته بودند و پس از خروج از اسلامشهر با چاقو چندین ضربه به بدن راننده زده تا او را بترسانند؛ زمانی که راننده توقف کرده است، او را از ماشین به بیرون پرتاب کردند و با سرقت خودرو به سرعت از محل متواری شدند و پس از آن هیچ اطلاعی از سرنوشت راننده نداشتند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به وقوع سرقت منجر به جنایت در شهرستان اسلامشهر، متهم در همان تاریخ دستگیری توسط گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده در اختیار تیم اعزامی از پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر قرار داده شد.

دستگیری توزیع کننده مواد مخدر شیشه در هنگام فروش

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک فروشنده مواد مخدر هنگام فروش شیشه به متصدی سوپر مارکتی در محله کن خبر داد و گفت: گشت انتظامی کلانتری ۱۴۲ کن در حین گشت زنی به خودرویی که جلوی سوپر مارکت به طور مشکوکی پارک شده بوده مظنون می‌شوند و برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می‌کنند.

سرهنگ محمد گودرزی اضافه کرد: راننده خودرو که در سوپر مارکت در حال گفت و گو بود با مشاهده پلیس بلافاصله سوار بر خودرو شد و از محل متواری شد که با اقدام به موقع افسر گشت، این متهم دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: با بازرسی از داخل خودرو ۵۰۰ گرم شیشه و ۳۵۰ میلیون ریال پول نقد کشف شد که خودرو به همراه متهم به کلانتری انتقال یافت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهم ۴۱ ساله به جرم خود مبنی بر تهیه و فروش مواد مخدر اعتراف کرد و اظهار داشت که قصد فروش مواد مخدر را به سوپر مارکتی داشته که دستگیر شده است.

سرهنگ گودرزی اظهارداشت: در این زمینه پرونده قضایی تشکیل و تلاش برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

انبار کردن محموله ۶۰ میلیاردی پارچه قاچاق در کاروانسرای قدیمی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف محموله بزرگ پارچه قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در یک کاروانسرای قدیمی خبر داد و افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی از طریق مبادی غیر قانونی مقدار فراوانی کالای قاچاق وارد کشور و در یک کاروانسرای قدیمی در جنوب تهران انبار کرده است و قصد دارد در چند روز آینده آنها را به بازار توزیع کند، بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته سرهنگ هدایت بهرامی، سرانجام پس از چند روز کار دقیق اطلاعاتی و رصد هوشمندانه، محل انبار کالای قاچاق در کاروانسرای قدیمی در محدوده جنوب تهران شناسایی و مشخص شد که حجره داری با اجاره کردن یکی از حجره های این کاروانسرا اقدام به انبار کردن کالای قاچاق در این مکان کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: با شناسایی هویت مالک کالاهای قاچاق و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، تیم‌های عملیاتی این پلیس به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از محل بازدید کردند.

سرهنگ هدایتی با اشاره به کشف ۸۴۰ طاقه پارچه در مجموع به متراژ ۵۸ هزار و ۸۰۰ متر پارچه خارجی فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی، گفت: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند که در این رابطه حجره مزبور با دستور قضایی توسط ماموران پلمب شد.

این مقام پلیس افزود: متهم اصلی پرونده پس از انجام اقدامات قانونی و تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha