فعالیت های فرهنگی و تبلیغی به ۹۰ روستای تربت حیدریه گسترش یافت

تربت حیدریه - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه گفت: در ماه مبارک رمضان امسال و با اعزام روحانیان و مبلغان به روستاهای خراسان رضوی فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و دینی در ۹۰ روستای این شهرستان گسترش و تعمیم یافت.

محمد علی فاطمیان امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های فرهنگی و مذهبی در ۵۰ روستای تربت حیدریه به دلیل حضور دائم و مستمر روحانی در تمام طول سال جریان دارد و مناسب با فصول خاص و مناسبت ها همچون ماه مبارک رمضان این فعالیت مضاعف می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون علاوه بر برنامه های معمول مبلغان و روحانیون در روستاهای تربت حیدریه مانند برنامه های تفسیر و قرائت قرآن و سفره های افطار و تکریم نیازمندان؛ دیگر فعالیت های فرهنگی مانند مسابقات ورزشی و کتابخوانی دنبال می شود تا دایره شمولیت آن بویژه برای نوجوانان و بچه ها افزایش یابد.

وی اظهار کرد: همچنین از ماه شعبان گذشته طرحی با عنوان مهرواره در روستاهای تربت حیدریه آغاز شد که بر اساس آن به کمک جوانان و بانوان و تشریک مساعی اهالی رفع مشکلات روستاها در دستور کار قرار گرفت و نتیجه آن موفقیت هایی مانند تامین جهیزیه برای دختران نیازمند، رفع کدورت و اختلافات فامیلی و قبیله ای، کمک به طرح های عمرانی و هادی روستایی و نظایر آن بوده است.

وی گفت: همچنین طی یک سال گذشته ۱۰۰ نفر مبلغ و روحانی در سطح مدارس شهری و روستایی تربت حیدریه ضمن پاسخگویی به نیازهای دینی نوجوانان و جوانان نسبت به راه اندازی گروه های فرهنگی، ورزشی و اردوهای تفریحی فعال شدند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه یکی از موانع فعالیت های فرهنگی و دینی در روستاهای شهرستان را در کمبود خانه عالم عنوان کرد و گفت: اکنون در تربت حیدریه حدود ۱۰۰ روستای بالای ۱۰۰ خانوار وجود دارد که نیازمند تمام فعالیت های فرهنگی و مذهبی است اما به دلیل ساخت ناکافی خانه عالم رفع نیازهای آنها به خوبی و کیفیت لازم انجام نمی شود.

فاطمیان افزود: فقط در ۳۵ روستای تربت حیدریه خانه عالم آنهم با مشارکت مردم و نیکوکاران ساخته شده است بنابراین امکان مستقر شدن دائمی مبلغان و روحانیون در همه روستاهای شهرستان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: توسعه و تعمیم فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در روستاها به تقویت امور اجتماعی و همدلی عمومی منجر می‌شود که نتیجه آن کاهش آسیب‌های اجتماعی و حتی رشد امور تعاونی و تقویت اقتصاد روستا است.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد با بهره مندی از ۱۲۹ روستای دارای سکنه که جمعیت ۱۲۱ مورد آن بالای ۲۰ خانوار است؛ اقتصاد مولد و قوی روستایی بویژه در حوزه کشاورزی و تولیدات دامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha