۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبر: 85075265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهار تورم و رونق تولید، نویدبخش سالی نیکو

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبر: 85075265
مهار تورم و رونق تولید، نویدبخش سالی نیکو

ایلام - ایرنا - همه ساله و در آخرین لحظات غروب سال قدیم و طلوع نخستین ساعات سال جدید ، رهبر معظم انقلاب اسلامی با گذری کوتاه بر حوادث سال گذشته ، عنوان سال نو را نیز بر اساس اولویت هایی مشخص و تعیین می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تورم یک پدیده ساختاری و اقتصادی است که علاوه بر افزایش ناگهانی و مداوم قیمت ها پیامدهای فراگیر و ناگواری نیز در پی دارد.

این پدیده مضر و منفی اجتماعی که منشعب از افزایش قیمت دلار ، تحریم های مزمن ، فشار کشورهای استکباری ، منازعات منطقه ای ، افزایش تقاضا ، کاهش تولید ، انباشت نقدینگی و سیاست گذاری های غلط روزمره است، ضمن رشد نامتعارف نرخ بیکاری ، تبعیض ناروا و توسعه شکاف های عمیق اجتماعی عارضه شوم فقر مفرط فردی و جمعی را در جامعه ترویج و تعمیق کرده و ثروتمندان را قوی و فقیران را فقیرتر می کند.

عطش پول ، ناهنجاری های تعاملی ، فقد آرزوها ، تضعیف رفاه مردم ، عدم تعامل جمعی ، تضعیف عاطفه ، آرزو سوزی و امید زدایی ، توسعه فساد ، تضاید فسق و تکثیر فجور بخشی از مضرات وجود تورم در یک جامعه است.

بی جهت نیست که در طلیعه سال جدید مقام معظم رهبری همانند سال‌های قبل با تاکید و توصیه مجدد بر اهمیت موضوع اقتصاد و معیشت مردم ، امسال را به عنوان سال مهار تورم و رونق تولید نامگذاری و همه متولیان سه قوه را موظف و مامور به اجرای این موضوع مهم نمودند، چراکه نتیجه مهار و رفع تورم بدون تردید منتهی به رونق تولید و رشد اشتغال می شود.

تولید از ترکیب مواد ، منابع و امکانات ملی ، خلق و فرآوری اشیاء با بهره گیری از علوم و فنون به منظور تامین مایحتاج و مصارف افراد جامعه توسط فنآوران خلاق در درازمدت‌ ظهور و بروز می‌کند.

بر اساس رسالت ذاتی و مسئولیت های مدنی همه ما وظیفه داریم با تکیه بر آموزه های دینی با علم ابدان و ادیان و عقل معادی و معرفت معاشی آشنایی پیدا کنیم تا بتوانیم با تغییر منابع طبیعی ، سرمایه های انسانی و داشته های اجتماعی برای تسهیل در امور زندگی و حرکت به سمت استقلال اقتصادی نیازهای حیاتی خویش را تهیه و تولید نمائیم.

ایران اسلامی با ذخائر سرشار مادی و معنوی ، پیشینه ای روشن و مقتدر و ساکنانی سترگ ، صبور و سازنده برازنده نیست که با تضعیف و تحقیر اعتماد و اقتدار خود برای رفع حوائج روزانه محتاج دیگران باشد و دست نیاز و نداری را بسوی دشمنان نااهل دراز نماید.

رونق تولید و استفاده بهینه از مواهب متعدد و متکثر کشور عاملی است مفید و موثر که قادر است اقتدار نظامی ، خودکفایی اقتصادی و استقلال سیاسی کشور را تضمین و بستر لازم را برای تقویت ارزش پول ملی ، دوری از مصرف گرایی ، تالیف قلوب ، افزایش امید و انگیزه ، تقلیل جرم و جنایت و همگرایی همگانی و آرامش و رفاه عمومی مهیا و عملی کند.

انتخاب عناوین‌ ، اشعار و عبارات اقتصادی بعنوان نامگذاری سال‌های جدید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانگر امعان نظر ایشان به نیازهای جامع مردم ، ایجاد انگیزه خدمت مدیران اجرایی و هدایت افکار عمومی به سوی پاسداری از عزت و عظمت ایران بزرگ و حفظ کرامت و منزلت آحاد ایرانیان عزیز است.

انتخاب شعار مهار تورم و رونق تولید در سال جاری فراتر از ضرورت‌ها و الزامات جهانی و مصالح و منافع ملی هوشمندی و زکاوت و اشراف عقلی و سماحت سیاسی رهبر فرزانه ایران انقلابی را تبیین و تحکیم نمود.

شعاری که اگر به دور از عوام فریبی ، مصرف گرایی ، عبارت سازی و واژه تراشی ، به الهه عملی و دُر گوشوان مسئولان جامعه قرار گیرد، سالی خوش یمن و پایان سالی امیدوار کننده را نوید می دهد.

امیدواریم والیان ولات با وقار ایران با نظارت امیدبخش و مبارزه مجدانه با هر نوع دون همتی ، اختلاس و اختلاف و احتکار ، پنهانکاری و پلشتی تورم تلخ و تباهی را متوقف و زمینه تولید طاهر و تماشایی و تعیین کننده را در کشور عزیزمان مهیا و سند استقلال آزادی ، جمهوری اسلامی را به اقصی نقاط عالم عرضه نماید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha