۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85075340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصلاح هندسی و ایمن سازی معابر شهر قزوین

۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبر: 85075340
اصلاح هندسی و ایمن سازی معابر شهر قزوین

قزوین- ایرنا- مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از اجرای اصلاح هندسی معابر شهر با هدف روان سازی ترافیک خبر داد و گفت: ایمن‌سازی معابر و اصلاحات هندسی از مهم‌ترین پروژه‌هایی ترافیکی است.

مجتبی جانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای طرح اصلاح هندسی معابر ساماندهی وضعیت عبور و مرور وسایل نقلیه و ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده، تامین رضایت شهروندان و نیز کاهش مشکلات ترافیکی و تردد روان خودروها و ایمنی شهروندان است.

وی یادآور شد: در تمام شهرها تصادفات ترافیکی از عمده مشکلاتی است که ایمنی عمومی شهروندان را به خطر می اندازد و خسارات جانی و مالی قابل توجهی را به جامعه وارد می سازد بنابراین روان سازی جریان ترافیکی یکی از مهم ترین روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت ترددها و جلوگیری از سوانح شهری است.

جانی تصریح کرد: هم اکنون عملیات آسفالت اصلاح هندسی و دوربرگردان در برخی از معابر سطح شهر قزوین به‌ منظور ارتقای سطح ایمنی تردد،بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار دارد.

این مسوول افزود: همچنین امسال به منظور ترویج فرهنگ انضباط ترافیکی، افزایش ضریب ایمنی و سهولت در تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده، خط کشی عرضی بیش از پنج هزار متر مربع از گذرگاه‌های عابر پیاده و سرعتگاه های سطح شهر انجام شد.

وی اضافه کرد: به منظور سامان بخشیدن به حرکات عرضی عابرین پیاده در معابر و تقاطع‌ها، کاهش سرعت و روان سازی ترافیک چهار هزار متر مربع خط کشی عابر پیاده و یک هزار و ۶۰۰ متر مربع خط کشی سرعتگاه ها نیز انجام شد.

قزوین دارای چهار منطقه شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha