بیش از ۹۸ درصد از نازل‌های "سی‌ان‌جی" در اصفهان تاییدیه میزان فروش دارد

اصفهان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: بیش از ۹۸ درصد از نازل‌های جایگاه‌های توزیع سوخت "سی ان جی" (CNG) در استان، گواهینامه تاییدیه میزان فروش به خودروهای دوگانه‌سوز را دریافت کرده‌اند.

عبدالله گیتی‌ منش روز یکشنبه در گفت‌و‍‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع با توجه به برخی نگرانی‌ها در باره احتمال کم فروشی سوخت، برای مصرف کنندگان سی ان جی اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به بازرسی‌های میدانی و مستمر برای صحت سنجی و کنترل جایگاه‌های عرضه سوخت از جمله سی ان جی در استان اصفهان اظهار داشت: در جایگاه‌های عرضه سوخت، این موضوع بررسی و آزمایش می‌شود که آیا مشتری همان میزان سوختی را که در صفحه نمایشگر نازل نشان داده می‌شود، در مخزن خودرویش تحویل می گیرد یا خیر.

وی با بیان اینکه این کار توسط کارشناسان شرکت‌های بازرسی زیرمجموعه اداره کل استاندارد استان انجام می شود، اضافه کرد: با بازرسی‌های صورت گرفته توسط این کارشناسان مشخص شد که بیش از ۹۸ درصد از نازل‌های سوخت سی ان جی در استان تنظیم است و مشکلی ندارد.

گیتی‌ منش خاطرنشان کرد: البته تعداد معدودی از نازل‌ها که گواهینامه تاییدیه را دریافت نکرده‌اند دچار مشکلات فنی بودند بطوریکه برخی از آنها بیش از میزانی که در صفحه نمایشگر نازل نشان داده می‌شد، سوخت تحویل مشتری می‌دادند و در واقع جایگاه مُتضرر می‌شد.

وی ادامه داد: مشکلات فنی این نازل‌ها برطرف شده و مراحل بازرسی نهایی کارشناسان استاندارد و اخذ گواهی استاندارد آنها در حال انجام است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوختگیری سی ان جی با هدف رعایت حقوق مصرف‌کنندگان با همکاری اداره کل استاندارد استان اصفهان و جایگاه‌های عرضه سی ان جی(CNG) انجام می‌شود.

گیتی‌ منش همچنین در باره طرح کنترل و نظارت بر عرضه ‏سوخت در مجاری عرضه فرآورده‌های نفت در تعطیلات نوروز امسال گفت: در این طرح که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه داشت، جایگاه‌ها بطور مستمر از نظر ملاحظات کمی و کیفی فرآورده‌ها، ایمنی، نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، پایش و کنترل می‌شدند.

به گزارش ایرنا، ۱۶۴ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) در استان فعال است که حدود ۳۵ جایگاه از آنها در کلانشهر اصفهان قرار دارد.

گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی، سوختی است که بیشتر به‌عنوان جایگزینی برای بنزین، گازوییل و گاز مایع بکار می‌رود؛ سی‌ان‌جی نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی، آلودگی کمتر و فراوانی و قیمت مناسب‌تری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha