۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85075598
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سرکنسول پاکستان بر ارتباط تجاری و فرهنگی با خراسان‌شمالی تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- سرکنسول پاکستان در مشهد بر توسعه روابط تجاری و فرهنگی با خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: روابط بین سرمایه گذاران پاکستانی و خراسان شمالی باید تسهیل شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، «محمد شهریار» عصر پنجشنبه در دیدار با رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در مشهد اظهار کرد: روابط تجاری پاکستان با ایران در موقعیت بسیار مناسب و حسنه ای قرار دارد و کشور پاکستان آماده همه نوع همکاری با طرف های ایرانی است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای ظرفیت های کشاورزی و اقتصادی مناسبی است و با شناخت بیشتر بازارهای هدف روابط تجاری و اقتصادی بهتری در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

سرکنسول پاکستان در مشهد ادامه داد: شناسایی بازار پاکستان باید بین تجار و سرمایه گذاران خراسان شمالی مشهود و مشخص شود تا بتوان به خوبی سرمایه گذاری کرد.

در پایان این دیدار مقرر شد در آینده نزدیک گروه تجاری از پاکستان به استان خراسان شمالی سفر کند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است و این استان حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha