۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85075667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محسنی اژه ای: برخی از ناهنجاری های اجتماعی از مشکلات اقتصادی است

کرج - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: برخی از ناهنجاری های اجتماعی از جمله سرقت به دلیل مشکلات اقتصادی بوده که روبه افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای عصر پنجشنبه در نشست با قضات و کارکنان دادگستری استان البرز افزود: تاکید ما آن است که از ظرفیت‌های مردمی، نه تنها برای صلح و سازش بلکه برای کم کردن ورودی‌ پرونده‌های قضایی بهره گرفته شود.

رییس عدلیه در همین راستا با تشریح برخی مسائل و مشکلات استان البرز از جمله حاشیه‌نشینی و تراکم جمعیت، بطور مشخص به کاهش آمار سرقت در این استان در نتیجه تدابیر دادگستری و ایجاد قرارگاه‌های مقابله با سرقت و جرائم خاص اشاره کرد.

وی همچنین اقدامات دادگستری استان البرز در مقابله با متعدیان به منابع طبیعی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها در این استان را در نتیجه ایجاد قرارگاه صیانت از بیت‌المال، دانست.

رییس قوه قضاییه با اشاره به ناکامی دشمنان در اغتشاشات اخیر، از تلاش قابل تقدیری که مسئولان دادگستری البرز در تعامل با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان برای حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش مردم انجام داده‌اند، تشکر کرد و به روح همه شهدای استان به ویژه شهید مدافع امنیت «روح‌الله عجمیان» درود فرستاد.

رییس دستگاه قضا در ادامه با تاکید بر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی گفت: اقدامات دادگستری البرز در ایجاد شوراهای حل اختلاف اصناف و رسانه‌ها، قابل تقدیر است؛ تاکید ما آن است که از ظرفیت‌های مردمی، نه تنها برای صلح و سازش بلکه برای کم کردن ورودی‌ پرونده‌های قضایی بهره گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین بر مقوله تکریم ارباب رجوع و حُسن برخورد با مراجعان به دستگاه قضایی تاکید کرد و به مسئولان قضایی استان البرز دستور داد در راستای به موقع اجرا شدن احکام قطعی قضایی و کاهش ورودی پرونده‌ها، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

پیش از سخنان رییس قوه قضاییه، فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات رییس قوه قضاییه پیرامون رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها و سواحل، طی ۱۴ ماه گذشته هشت کیلومتر از بستر و حریم رودخانه کرج آزادسازی شده و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این اراضی قلع و قمع شدند.

وی با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ اسناد مالکیت حدنگاری برای ۲۵ هزار قطعه از زمین‌های کشاورزی استان البرز صادر شد، عنوان کرد: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان استان البرز در سال گذشته ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشت.

همچنین در این مراسم، نمایندگان قضات، کارکنان اداری، سازمان‌های تابعه و شوراهای حل اختلاف استان البرز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha