۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۲۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85075803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مذاکره روسیه و آمریکا در مورد بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال

تهران-ایرنا- سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و لین تریسی، سفیر جدید آمریکا در روسیه، روز پنجشنبه در دیداری درباره موضوع بازداشت ایوان گرشکوویچ، خبرنگار آمریکایی وال استریت ژورنال گفت و گو کردند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک", وزارت خارجه روسیه در بیانیه اعلام کرد : سرگئی ریابکوف در ششم آوریل با لین تریسی ملاقات کرد. این دیدار به درخواست سفیر آمریکا انجام شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان گفت و گوها، سفیر آمریکا موضوع بازداشت ایوان گرشکوویچ یک شهروند آمریکایی در روسیه را مطرح کرد که معاون وزیر خارجه روسیه توجه وی را به ماهیت جدی اتهامات وارده به این شهروند آمریکایی جلب کرد.
به گفته این وزارتخانه، هدف آمریکا ایجاد «سر و صدای زیاد» در مورد این پرونده و «تحت فشار قرار دادن مقامات روسیه و دادگاه است.»

در بیانیه وزارت خارجه روسیه اضافه شده است: موضوع دسترسی نمایندگان سفارت آمریکا به این شهروند آمریکایی که به سرعت در جریان بازداشت قرار گرفته اند، با در نظر گرفتن رویه کنسولی موجود و قوانین روسیه، در حال حل و فصل است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا ۱۳ فروردین ماه نیز در تماسی تلفنی با همتای روس خود خواستار آزادی «ایوان گرشکویچ» خبرنگار دستگیر شده وال استریت ژورنال در مسکو شد.

آنتونی بلینکن در توییتر خود اعلام کرد: «با سرگئی لاوروف صحبت کرده و نگرانی شدید خود را نسبت به بازداشت غیرقابل قبول یک روزنامه‌نگار شهروند آمریکایی از سوی روسیه ابراز کرده است.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که کاخ سفید درحال آمادگی برای اعلام گرشکوویچ به عنوان " فرد بازداشت شده غیرقانونی" است،، اقدامی که منابع دولتی را برای لابی آزادی وی فعال خواهد کرد.

بر اساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، در شهر ایکاترینبورگ تحت بازداشت قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ، شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال"، در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد در حالیکه می‌کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha