امام جمعه کرمانشاه: همه برای تحقق شعار سال باید تلاش کنند

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه توجه به شعار سال را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار را به مسایل اقتصادی اختصاص داده‌اند اما همین کنترل تورم و رشد تولید هم به یک سال اختصاص ندارد و باید هر سال برای ارتقا این شاخص ها تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع با اشاره به اینکه در کشور ما نباید تورم ایجاد شود و با وجود پشتوانه هایی مانند طلا، نفت و گاز، پول ملی نباید بی ارزش شود در ادامه اظهار کرد: شعار سال را نباید فراموش کنیم و برای تحقق آن هم باید از نیروهای جوان و نخبه استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در ادامه ضمن گرامیداشت روز ۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و بنیاد مسکن در سال ۱۳۵۸ گفت: امام راحل یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فکر مسکن بوده است و با توجه به اینکه اجاره های مسکن بسیار بالا رفته است، باید به سمتی حرکت کنیم تا کسی در کشور ما بدون خانه نباشد.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه‌هایش نیز با اشاره به اینکه همه باید دست به دست دهیم تا بانوان حجاب خود را رعایت کنند گفت: امر به این معروف که حکم قرآن است، زبان خاص خودش را دارد و باید با زبانی نرم و لین بانوان را به داشتن حجاب دعوت کنیم.

آیت الله علما بر درک و شناخت واقعیت های سیاسی پشت پرده کشف حجاب تاکید کرد و افزود: دشمن دست از سر ما برنمی دارد لذا پدران، مادران و همسران باید اعضای خانواده خود را به داشتن حجاب توصیه کنند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین سالروز شهادت صیاد شیرازی و سیدمحمدباقر صدر و روز ملی فناوری هسته ای را گرامی داشت.

امام جمعه پاوه: علت تداوم ظلم بر علیه فلسطین ، ناهماهنگی حامیان آنهاست

امام جمعه پاوه گفت: حدود ٨۰ سال است که ظلم و جنایت در فلسطین ادامه دارد و مهمترین علت آن، ناهماهنگی میان حامیان فلسطین و حاکمان اسلامی است.

ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه ، افزود: فلسطین حدود هشت دهه است که سخت ترین شرایط را دارد و رژیم صهیونیستی در شبانه روز گذشته و در این ماه که ماه رحمت و امنیت است غزه و مناطق جنوبی لبنان را بمباران و آرامش و عبادات آنها را سلب کرده است.

وی تاکید کرد: علیرغم هیاهو، حریم شکنی، کشف حجاب و اهانتی که به ماه مبارک رمضان در ابتدای سال صورت گرفت اما خوشبختانه وضعیت رمضان و روزه داری در شهرها و روستای منطقه ستودنی است.

امام جمعه پاوه ادامه داد: در منطقه اورامانات احترام به قرآن و رمضان هنور پا برجاست و علیرغم هجمه ای که در ابتدای سال راه افتاد، اما مردم این منطقه به خوبی مسیر حرکت و سعادت خود را تشخیص دادند.

ماموستا قادری گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، برای فریضه نماز عشا و ادای نماز تروایح ، حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر فقط در مساجد شهر پاوه حضور پیدا می کنند که این مهم مایه قدرشناسی و سپاسگزاری است .

خطیب جمعه پاوه با اشاره به اینکه قران کریم در ماه مبارک رمضان نازل شد، و به همین جهت رمضان ماه قرٱن است تصریح کرد: قرآن ، کتاب مبین و هدایتگری است که هر کجا مسلمانان با آن همراه بودند و دستورات قرآنی را انجام دادند از فساد و ظلم دور خواهند بود.

ماموستا قادری با بیان اینکه قران خواندن در ماه رمضان اجر و پاداش بی پایانی دارد ، یادآور شد : قرائت قرآن و اطعام فقرا دو امر پسندیده ای هستند که بر انجام آنها در این ماه مبارک بسیار تاکید شده است.

وی گفت: با هماهنگی اعضای شورای افتا مناطق اهل سنت استان کرمانشاه ، مقدار زکات فطر (سر فطـره) در رمضان سال جاری طبق نصّ مذهب امام شافعی (ره) و نظریۀ علما و معتمدین این مذهب، برای هر فرد ۴۰ هزار تومان و مقدار فدیه برای کسانی که توان گرفتن روزه را ندارند، برای هر روز ۲۰ هزار تومان تعیین گردید.

مسلمانان خود را برای بهره‌گیری از برکات شب‌های قدر آماده کنند

 امام جمعه جوانرود با اشاره به اهمیت شب‌های قدر گفت: شب‌های قدر اوج معنویت رمضان است و باید خود را برای بهره‌گیری از برکات این شب‌ها آماده کنیم. 

ماموستا مُلا «احمدفخری» در خطبه های نماز جمعه این هفته جوانرود افزود: شب‌های قدر فرصت مناسبی برای بخشش، توبه، استغفار و دعا و اوج ضیافت الهی است.

وی اظهار کرد: شب قدر، شب برکت است و این شب در ماه رمضان است و قرآنی که در این شب نازل شده است، برکت است و اینها همه برای کسانی است که می‌خواهند زندگی با برکتی داشته باشند.

خطیب جمعه جوانرود در ادامه به آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات، مسائل دینی، عرفی و اخلاقی در فضای مجازی است و مسلمانان باید نسبت به این مسائل بیش از پیش آگاه باشند.

ماموستا فخری افزود: همواره دشمنان اسلام درصدد ضربه زدن به باورهای اعتقادی مسلمانان بوده‌اند و در این راستا نیز از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند ولی به دلیل احکام و شرایع مستحکم دین مبین اسلام و کاملیت و جامعیت این دین الهی تاکنون نتوانسته‌اند به باورهای اسلامی مردم رخنه وارد کنند و تا قیامت هم نخواهند توانست.

وی با اشاره به استحکام و پویایی احکام اسلامی یادآور شد:جامعیت و کاملیت دین مبین اسلام راه نفوذ را بر دشمنان اسلام بسته است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha