مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو  مغایر «مهار تورم» است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو بیان داشت: مصوبه اخیر شورای رقابت متناسب با مقدار هزینه تولید خودرو نیست و با شعار سال ‎«مهار تورم» تعارض دارد.

پرویز محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد قیمت‌های اعلامی خودرو در جلسه اخیر شورای رقابت گفت: خودرو یکی از محصولات تولیدی است که می تواند اثر تورمی در جامعه ایجاد کند و افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی منطقی نیست.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به تصمیم شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو بیان داشت: مصوبه اخیر شورای رقابت متناسب با مقدار هزینه تولید خودرو نیست و با شعار سال ‎«مهار تورم» تعارض دارد.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه این اقدام شورای رقابت در مورد قیمت خودرو نمی تواند مهار تورم را به دنبال داشته باشد، گفت: شعار سال مهار تورم است و ماموریت اصلی دولت مهار تورم و رشد تولید است و این مصوبه مغایر رشد تولید است و به کنترل تورم کمکی نخواهد کرد.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه اقدام شورای رقابت در مورد تعیین قیمت خودرو منطقی نیست، اظهار داشت: معاون اول رییس جمهور هم در این مورد تاکید داشتند تا شورای رقابت که استقلال در تصیم گیری دارد به عنوان یک توصیه در تصمیم خود تجدید نظر کند و ما امیدواریم با همکاری تیم اقتصادی دولت و نظارت مجلس شاهد ساماندهی صنعت خودرو در کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای رقابت قیمت‌های پایه‌ای (کارخانه‌ای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانست و تاکید کرد که آثار تورمی دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اصلاح یکباره قیمت ها در شرایط فعلی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت گذاری مذکور اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha