۱۹۴ صندوق خرد محلی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

یاسوج - ایرنا -مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت:به منظور حمایت از کسب و کارهای کوچک در مناطق روستایی سه سال گذشته تاکنون ۱۹۴ صندوق خرد محلی در مناطق استان راه اندازی شده است.

همت الله ناصری روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه صندوق های خرد محلی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات راه اندازی شده اظهار کرد:هر یک از این صندوق ها ۱۵ تا ۵۰ نفر عضو دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای راه اندازی هر یک از صندوق های خرد محلی مذکور ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت شده است.

ناصری عنوان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است امسال ۱۰۸ صندوق خرد محلی دیگر راه اندازی می شود .

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: صندوق‌های خرد محلی در واقع نظامی است که منابع لازم برای کسب و کارهای خرد را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و چنانچه این کسب و کارها فعالیت مناسبی داشته باشند خط اعتباری بعدی نیز به آنان تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این صندوق‌ها یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه کسب و کار در مناطق کمتر توسعه یافته در راستای ایجاد نظام تامین مالی مبتنی بر ویژگی‌های بومی هستند ، تاکید کرد: کمک به راه اندازی صندوق های خرد محلی در روستاها و حاشیه های شهرها از راهبردهای متولیان این صندوق است.

پرداخت ۱۴۰۷ فقره تسهیلات

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق یک سال گذشته تاکنون یکهزار و ۴۰۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان به متقاضیان در استان پرداخت کرده است.

۱۹۴ صندوق خرد محلی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

ناصری اظهار داشت: در این مدت ۶۶۰ میلیارد ریال وام برای اجرای طرح های حوزه کشاورزی،۶۹۰ میلیارد ریال در بخش خدمات و ۲۲۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

درخواست کنندگان وام از رئیس جمهور

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره به درخواست کنندگان وام در سفر پارسال رییس جمهور به این استان در سال 1401 پرداخت شد.

ناصری اظهار داشت:این میزان وام های کم بهره به ۳۴۰ نفر از متقاضیان وام های ضروری و اشتغال در سفر رییس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: ۱۴۸ نفر از شهروندان متقاضی اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد به مبلغ ۹ میلیارد تومان و ۱۹۱نفر با مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام ضروری دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha