کمک برای آزادی زندانیان غیرعمد در ارومیه چهار برابر افزایش یافت

ارومیه - ایرنا - مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان شهرستان ارومیه، بیش از ۱۱ میلیارد تومان به صورت نقدی، تعهدات آزادی و کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شد که چهار برابر بیشتر از سال قبل است.

مراد فتحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جشن گلریزان امسال با حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ خیر در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: میزان کمک گلریزان برای آزادی زندانیان در این مراسم، حدود چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: جشن گلریزان در سال گذشته با حضور ۸۰۰ خیر برگزار شده بود که در نهایت منجر به جمع آوری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شد.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال ۲۲ مراسم گلریزان در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این آمار فقط مختص جشن گلریزان در ارومیه است و در همین راستا آمار کل استان نیز پس از اتمام مراسم گلریزان سایر شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.

فتحی در رابطه با آمار زندانیان جرایم غیرعمد در آذربایجان‌غربی، گفت: از کل زندانیان استان نزدیک به ۵۰۰ نفر به دلیل این نوع جرایم در زندان بوده و چشم به راه کمک خیّران برای آزادی هستند.

وی با بیان اینکه جشن‌های گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد انجام می‌شود، یادآور شد: این زندانیان بدهکار هستند و در دسته بزهکاران قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی در رابطه با عمده دلایل زندانی شدن افراد به دلیل جرایم غیرعمد تاکید کرد: مهریه، بدهکاری بانکی، چک‌ برگشتی و بروز مشکل مالی به علت نوسان بازار دلایل عمده در این بخش به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا با گفت وگو با شاکیان و بهره مندی از ظرفیت‌های حمایتی دیگر، جرایم غیرعمد خُرد و کوچک به مصالحه ختم شود و در همین راستا اکنون عملا هیچ زندانی غیرعمد با کمتر از ۲۰ میلیون تومان بدهی در زندان‌های آذربایجان‌غربی نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha