۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبر: 85077531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایگاه‌های انتقال خون یزد در شب‌های قدر فعال است

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبر: 85077531
پایگاه‌های انتقال خون  یزد در شب‌های قدر فعال است

یزد- ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: پایگاه‌های انتقال خون این استان در شب‌های معنوی قدر، فعال و اهدا کنندگان خون می‌توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

"سیدمحمدرضا آقایی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه انتقال خون یزد واقع در میدان ابوذر در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان از ساعت ۱۹:۳۰ تا یک بامداد فعال است.

وی اظهار کرد: پایگاه‌های اردکان و میبد نیز در شب‌های ۱۹ و ۲۱ رمضان از ساعت ۱۹:۳۰ تا یک بامداد فعال خواهند بود و اقدام به خون گیری از مراجعان می کنند.

وی با اشاره به پویش "اهدای خون،اهدای زندگی، هدیه آسمانی" در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این پویش هر شب یک مسجد، به همراه اهالی و نمازگزاران و امام جماعت، در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت می کنند.

مدیر کل انتقال خون استان یزد در ادامه گفت: مراکز درمانی استان اکنون به گروه‌های خونی منفی به ویژه گروه خونی(o) منفی و پلاکت نیاز بیشتری دارند.

وی یاداور شد: باتوجه به اینکه بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی همچون بیماران سرطانی نیاز دایمی به خون دارند از اهدا کنندگان درخواست می‌شود در ماره مبارک رمضان مانند سایر ماه‌های سال با اهدای خون خود و انجام این امر خداپسندانه نقش بزرگی در نجات جان بیماران ایفا کنند.

آقایی با بیان اینکه شاخص اهدای خون در کشور ۲۵ در یکهزار و در استان این رقم ۳۵ در یکهزار است تصریح کرد: خون‌های اهدایی در اعمال جراحی، تصادف، زایمان و بسیاری از بیماری‌ها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha