آیت الله کعبی: سفر دوم رییس جمهور به خوزستان زمینه‌ساز تحول در استان است

اهواز – ایرنا – نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن سفر آیت الله رئیسی به خوزستان گفت: سفر دوم رییس جمهور به خوزستان گره گشایی و منشا تحول در این استان خواهد بود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، آیت الله عباس کعبی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی استاندار خوزستان با نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه استان در محل استانداری خوزستان، همدلی میان مسوولان خوزستان را ارزشمند دانست و گفت: همدلی، انسجام و عزم و اراده برای هم افزایی و حرکت برای ایجاد تحول و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در سال مهار تورم و رشد تولید، سرمایه بزرگی است.

وی سال ۱۴۰۲ را سالی بسیار مهم دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های ابتدای سال خود با برشمردن نقاط ضعف و قوت اقتصاد کشور مسیر تحول اقتصاد را برای مردم و مسوولان ترسیم کردند که حرکت در این مسیر وظیفه همه است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال گفت: رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، امنیت انتخابات و رقابت انتخابات را برای این رویداد ترسیم کردند که باید با وحدت، همدلی و تقسیم کار، زمینه برای افزایش مشارکت مردم فراهم شود.

آیت الله کعبی امید بخشی و حل مشکل های استان خوزستان را عاملی مهم برای افزایش مشارکت در انتخابات در این استان دانست و گفت: عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر همه مسوولان لازم است چرا که اطاعت نکردن از اوامر رهبر معظم انقلاب موجب حبط و نابودی اعمال می شود.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب حجت را بر ملت و دولت تمام کرده است و همه باید با همدلی در راه حرکت در مسیر ترسیم شده معظم له حرکت کنند.

آیت الله کعبی افزود: تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، واگذاری مدیریت سد کارون چهار و سد گتوند علیا استان به منظور کنترل سیل و استفاده از منابع کارون بزرگ برای افزایش امنیت غذایی، تکمیل ۵۰ درصد باقی مانده طرح آبرسانی غدیر و همچنین اجرای طرح آبرسانی به شهرهای شمال شرق استان را از جمله مهمترین مسایل خوزستان است.

این نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دفع آب های سطحی و فاضلاب شهر اهواز را یکی از چالش های مهم این استان برشمرد و گفت: با وجود تامین اعتبار لازم برای رفع مشکل فاضلاب و دفع آب های سحطی در اهواز، همچنان فاضلاب مشکل مهم این کلانشهر است.

وی تعیین تکلیف کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در شهرک های صنعتی خوزستان را از استاندار خواستار شد و گفت: جهت دهی به تسهیلات بانکی برای تولید و اشتغال در استان، جلوگیری از ورود پساب های نیشکر به رودخانه ها و تالاب های استان، توجه ویژه به مرزنشینان به ویژه در دشت آزادگان و اروندکنار با پرداخت تسهیلات مناسب و همچنین ساماندهی حاشیه شهر اهواز از دیگر مسایل مهم خوزستان است که ضروری است در سفر دوم رییس جمهور برای گره گشایی مطرح شود.

آیت الله کعبی استفاده ظرفیت اشتغال خانگی، اقتصادی دانش بنیان و استفاده از پارک های علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و افزود: مشکل توقف کشتی های حامل کالاهای اساسی و انباشت سه میلیون تن کالای در بندر امام که مورد نیاز بخش تولید کشاورزی و امنیت غذایی کشور است؛ باید هر چه سریعتر رفع شود.

وی رفع کمبود منابع غذایی به ویژه نهاده های دام و همچنین الکترونیکی کردن صدور مجوزها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بروکراسی اداری برای صدور مجوزها زیاد است و این شرایط باید اصلاح گردد.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه تمام مصوبه های سفر رییس جمهور به خوزستان باید اجرا شود گفت: با توجه به در پیش بودن سفر رییس جمهور به خوزستان هر شهرستان باید سه اولویت اول خود را در کمیته های راهبردی تعیین و این مطالبه ها با حضور رییس جمهور به خوزستان مطرح شود.

با پایان دور اول سفرهای رییس جمهور به استان های کشور قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه دور دوم سفرهای استان آیت الله رئیسی آغاز شود که بر اساس اعلام معاون اجرایی رییس جمهور، خوزستان مقصد اولین سفر استانی هیات دولت خواهد بود.

آیت الله رئیسی در دوران مسوولیت خود به عنوان رییس جمهور تا کنون هفت بار به خوزستان سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha