۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85077939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه رزمایش بزرگ چین در اطراف تایوان؛ شبیه‌سازی حمله به اهداف مشخص

تهران- ایرنا- واحدهای مختلف نیروهای نظامی چین شامل نیروی هوایی، دریایی و موشکی در ادامه رزمایش جاری خود در اطراف جزیره تایوان، اقدام به شبیه سازی حمله به اهداف مشخص در جزیزه تایوان کردند تا قدرت شلیک و واکنش سریع و قابلیت‌های حمله دقیق دوربردشان را به معرض نمایش بگذارند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از چاینا گلوبال، فرماندهی جبهه شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) روز شنبه با شروع رزمایش هشدار محاصره‌ و تمرین‌های موسوم به «شمشیر متحد» در اطراف جزیره تایوان، با استقرار یک ناو هواپیمابر، راکت‌های دوربرد، کشتی ها، جت های جنگنده و موشک های متفاوت، جزیره تایوان را از چهار جهت تحت فشار قرار داد.

تلویزیون مرکزی چین (CCTV) روز شنبه گزارش داد چندین سرویس نظامی و شاخه‌های وابسته به ارتش آزادی بخش چین، به سمت مناطق هدف حرکت کردند.

آمریکایی ها اعلام کرده اند که این رزمایش را به دقت تحت نظر دارند.

روز اول این رزمایش، روی آزمایش توانایی‌های گروه ضربت در به دست گرفتن کنترل دریا، هوا و اطلاعات تحت حمایت سیستم رزم مشترک متمرکز بود، زیرا نیروها به طور همزمان برای محاصره جزیره به جلو پیش می‌رفتند و وضعیتی سرکوب‌کننده را ایجاد می‌کردند. تلویزیون چین، گزارش داد که جزیره از همه جهت احاطه شده است.

انتظار می‌رود سایر انواع تسلیحات و تجهیزات از جمله هواپیماهای جنگ الکترونیک و بمب‌افکن‌ها نیز بخشی از این رزمایش باشند.

به گزارش CCTV، در طول رزمایش، چندین ناوشکن و ناوچه نیروی دریایی PLA به سرعت به جزیره تایوان نزدیک شدند، مواضع سودمندی را اتخاذ کردند و حملات نزدیک، بازدارندگی دوربرد و دفاع هوایی را تمرین کردند.

CCTV گزارش داد که با هدایت و پشتیبانی توسط هواپیماهای هشدار دهنده اولیه، هواپیماهای جنگ الکترونیک و تانکرهای هوایی، جت های جنگنده نیروی هوایی، حامل مهمات واقعی، تمرینات رزمی هوایی میان برد و دوربرد را انجام دادند. آن‌ها از ترکیب‌های ترکیبی و انعطاف‌پذیر همراه با تاکتیک‌هایی از جمله پارازیت و انسداد موضعی برای جستجو و از بین بردن سریع حریفان، تصرف و کنترل برتری هوایی در مناطق هدف استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، کشتی‌های جنگی و هواپیماهای ضد زیردریایی برای استفاده کامل از مزیت در دریا و هوا، شبکه‌ای تشکیل داده و رزمایش مشترک ضد زیردریایی را در آب‌های نزدیک جزیره تایوان برگزار کردند.

«ژائو شیائوژو»، محقق آکادمی علوم نظامی چین، به گلوبال تایمز گفت که این رزمایش یک رزمایش در مقیاس بزرگ و تمام عیار است که همه خدمات نظامی و شاخه‌های تحت یک سیستم رزمی مشترک را شامل می‌شود.

ژائو گفت: در این مانور تمامی سلاح ها به صورت واقعی است و رادارها روشن است. هدف واضح این رزمایش به دست گرفتن کنترل اطلاعات، از جمله انجام سرکوب الکترونیکی در پایگاه های راداری و ضد موشکی در جزیره تایوان است.

اولین گزارش‌های دقیق در مورد این رزمایش تنها چهار ساعت پس از آن منتشر شد که سرهنگ ارشد «شی یی»، سخنگوی فرماندهی جبهه شرقی، گشت‌زنی هشدار رزمایش و تمرین‌های «شمشیر مشترک» را در تنگه تایوان و همچنین دریا و هوا را اعلام کرد. این محدوده، مناطقی در شمال، جنوب و شرق جزیره تایوان است و این رزمایش از شنبه تا دوشنبه، ادامه خواهد یافت.

«سونگ ژونگ پینگ»، کارشناس نظامی سرزمین اصلی چین و مفسر تلویزیون روز شنبه به گلوبال تایمز گفت: این نشان دهنده سرعت استقرار فوری ارتش چین و همچنین هماهنگی آسان بین بخش‌ها و شاخه های مختلف نظامی آن است.

این رزمایش که تنها یک روز پس از بازگشت «تسای اینگ ون» رییس جمهور تایوان، در دیدار با «کوین مک کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا، آغاز شد از سوی کارشناسان به‌عنوان هشداری جدی برای تایوان تلقی می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha