۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85078297
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون قضایی قوه قضائیه:

قانون ملاک قوه قضائیه است

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴
کد خبر: 85078297
 قانون ملاک قوه قضائیه است

شهر ری - ایرنا - معاون قضایی قوه قضائیه کشور با تاکید بر اینکه آنچه که در قوه قضائیه ملاک قرار دارد قانون است گفت: مشکلات و دغدغه‌های قضائی مردم در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با دقت و نگاه کارشناسی بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام صادق رحیمی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حاشیه میز خدمت قضایی به مردم قبله تهران در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در قوه قضادیه قسمتی به نام مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه است که مسئولیت آن با آقای رفاهی است.

 قانون ملاک قوه قضائیه است

معاون قضایی قوه قضائیه کشور با بیان اینکه مشکلات و دغدغه‌های قضائی مردم در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با دقت و نگاه کارشناسی بررسی می‌شود افزود: قضات و کارشناسانی که در این مرکز حضور دارند رابط میان مردم و محاکم قضائی و دادسراها دادگستری‌ها و مقامات عالی قوه قضائیه و ریاست قوه قضائیه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی افزود: مردم وقتی به دادگستری استان‌ها مراجعه می‌کنند زمانی که شاید نتیجه مربوط حاصل نشود و گله‌مند باشند و گاهی از عملکرد همکاران ما گلایه و شکایت داشته باشند می‌توانند از طریق این مرکز مطالبات خود را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: این باور را نداریم که همکاران ما در سراسر کشور تمام تصمیمات شان ساعی و دقیق و مطابق مقررات است، بلکه شاید اشتباهی نیز داشته باشند، در این ارتباط در قوه قضادیه یک مراجع بالاتری وجود دارد و به این شکایات رسیدگی می کند.

معاون قضایی قوه قضائیه کشور عنوان کرد: در این راستا مردم به مرکز مراجعه و مطالبی را بیان می‌کنند و رئیس محترم قوه تاکید دارند مسئولان عالی از طریق مرکز با مردم ارتباط برقرار کنند.

 قانون ملاک قوه قضائیه است

وی تصریح کرد: یکی از این‌ها، معاونت قضایی قوه قضائیه است، گاهی آرایی که صادر می‌شود قطعی است و نسبت به آن اعتراض وجود دارد گاهی نیز اطاله رسیدگی و دادرسی است، همه این موارد در چارچوب قانونی بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی بیان کرد: گاهی پرونده‌ها را از استان‌ها مطالبه می کنیم و با رئیس دادگستری مکاتباتی صورت می‌گیرد و از پرونده گزارش‌هایی را درخواست می‌کنیم و در چارچوب قانون، مشکلات مردم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد به هر حال آن چه که در قوه قضائیه ملاک قرار دارد قانون است.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز در چارچوب قانون، خادم مردم هستیم و حرفهای مردم را دقیقا استماع می‌کنیم و جایی نیاز به تسریع باشد قطعا تسریع می‌کنیم و جایی که نیاز به دقت دارد ارزیابی می‌شود، در جایی نیز رای درست است و متقاضی خواستار عفو می‌باشد.

معاون قضایی قوه قضائیه کشور عنوان کرد: اصلا جایی رای درست است و متقاضی عفو را به کمیسیون عفو ارجاع می‌دهیم که اگر شرایط عفو را داشته باشد از آن برخوردار می شود، به هر حال به هر شکل در خدمت مردم هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha