۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85078707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ویژگی‌های اخلاقی شهدا برای جوانان تبیین شود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهدای شاخص از جمله شهید علی صیادشیرازی نمونه‌های اخلاص، معنویت و شجاعت بودند و این ویژگی‌ها باید الگویی برای جوانان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در محفل انس با قرآن به مناسبت سالگرد شهادت شهید علی صیاد شیرازی در سنندج اظهار کرد: شهیدانی مانند شهید صیاد شیرازی صداقت با وجودشان تلفیق شده بود و نمونه اخلاص، معنویت و شجاعت بودند.

وی با بیان اینکه شهدا، جز رضایت خداوند، چیزی نمی‌خواستند، افزود: امثال شهید صیاد شیرازی در زمینه اخلاق فردی، انسانیت اجتماعی و از لحاظ اداری و کاری، شخصیتی ممتاز بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه شهید صیادها در دهه‌های اول انقلاب نمونه‌های زیادی دارند، ادامه داد: باید از این نوع شخصیت‌ها در جامعه ایجاد و الگوسازی شوند.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: صدق در قول، صداقت در نیت و اراده، صدق در عزم، صدق در وفا به عزم و صداقت در عمل، از ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان هم در این آیین گفت: از ۲۱ فروردین مصادف با شهید صیاد شیرازی تا شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی به عنوان دهه بزرگداشت ارتش نامگذاری شده است و برنامه‌های خاصی در این ایام داریم.

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت پور با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی حق بزرگی بر گردن ما دارد، افزود: دیدار با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و برگزاری رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح از جمله مهمترین برنامه‌های دهه ارتش است.

شهید علی صیاد شیرازی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ مدت چند سال در بخش‌های مختلف ارتش به ویژه در غرب کشور به پاسداری از کشور پرداخت و تلاش‌های وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ساماندهی ارتش و ساختار نیروهای مسلح متجلی شد.

سپهبد صیاد شیرازی در سال ۱۳۷۸ توسط منافقین به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha