۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85079038
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

توفان گرد و خاک در راه یزد؛ گروههای حساس از خانه خارج نشوند

یزد- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد از صدور هشدار سطح زرد و وزش توفان گرد و خاک طی سه روز آینده بویژه روز پنجشنبه در سطح این استان خبر داد.

"سیدعباس میرحسینی" روز سه شنبه به ایرنا گفت: بر اساس نقشه‌های پیش بینی هواشناسی از عصر امروز سه شنبه تا پایان هفته بویژه در ساعات بعدازظهر و شب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید بعضاً با گردوخاک و در روزهای پنجشنبه و جمعه با رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گفته وی پدیده توفان گرد و خاک که تقریبا تمام استان را در برمی‌گیرد با احتمال آسیب به سازه‌های موقت و نهال‌های تازه کاشته شده، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای همراه است.

وزش بادهای فصلی همه ساله در اواخر و اوایل هر سال دشت یزد - اردکان را در بر می گیرد.

گروههای حساس از خانه خارج نشوند

اداره کل حفاظت محیط زیست در اطلاعیه که به دنبال هشدار اداره کل هواشناسی صادر کرد، آورد: طی چند روز آینده قرارگیری شاخص کیفی هوا در این استان در محدوده بالاتر از حد استاندارد خواهد بود.

این اطلاعیه می افزاید: با عنایت به شرایط پیش‌رو توصیه میشود گروههای حساس (سالخوردگان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی) تا حد امکان از تردد و فعالیتهای سنگین در فضای باز طی این بازه زمانی خودداری نمایند.

محیط زیست یزد اضافه کرده: در صورت اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوا از سوی دستگاههای متولی، کارگروه مربوطه تشکیل و مصوبات آن اطلاع رسانی خواهد گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha