۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85079398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: خواستار عدم انجام اقدامات تحریک‌آمیز در «اسرائیل» و فلسطین هستیم

تهران-ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که «ما خواستار عدم برداشتن گام‌های تحریک‌آمیز در فلسطین اشغالی و اراضی فلسطین هستیم».

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که برای پرهیز از درگیری میان فلسطینیان و «اسرائیلی‌ها»، نباید تدابیر تحریک‌آمیز صورت بگیرد.

دوجاریک گفت: «ما خواستار عدم برداشتن گام‌های تحریک‌آمیز در فلسطین اشغالی و اراضی فلسطین هستیم».

وی تصریح کرد: «این مهم است که همه طرف‌های دو طرف مرز لبنان و اسرائیل با یونیفل در تماس باشند».

سخنگوی سازمان ملل پیش از این در پی جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین و پاسخ راکتی نیروهای مقاومت، خواستار خویشتنداری همه طرف ها شد.

استفان دوجاریک روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سازمان ملل شلیک راکت های متعددی که امروز از لبنان به شمال اسرائیل را محکوم می کند و از همه طرف‌ها می‌خواهیم از انجام هرگونه اقدام یکجانبه که می تواند باعث تشدید تنش‌ها شود خودداری کنند.

دهها تن از اشغالگران شهرک نشین در سرزمین های فلسطینی، در اولین روز تعطیلات عید یهودیان موسوم به «عید فصح» که در آن شهرک نشینان با حفاظت شدید توسط نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر، برنامه ها و آیین های تحریک آمیز و عبادات تلمودی را در داخل مسجد الاقصی به انجام می‌رسانند، به صورت غیرقانونی وارد بخش‌های مختلف مسجد الاقصی شده و به سمت نمازگزاران فلسطین حمله‌ور شدند.

مسجد الاقصی طی روزها اخیر شاهد هجوم صهیونیست‌ها و تخلیه کردن نمازگزاران مسلمان و حمله و تعرض وحشیانه به اعتکاف کنندگان رمضانی و بیرون کردن آنان بود.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به حملات تجاوزکارانه روزهای اخیر رژیم صهیونیستی و نیز حمله به مسجد الاقصی، شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha