بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با استحصال آب‌های ژرف ضرورتی ملی است

تهران - ایرنا - سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با حفاری و استحصال آب‌های ژرف را ضرورت ملی دانست و گفت: استحصال عناصر با ارزش از منابع آب ژرف از جنبه‌های فرعی فناوری آب‌های ژرف است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد همت با حضور در محل استخراج و فرآوری ید از آب‌های عمیق در استان گلستان از روند توسعه فناوری‌های حفاری چاه‌های عمیق در این مجموعه بازدید کرد.

وی در این بازدید تاکید کرد: با کمک آب‌های ژرف علاوه بر کمک به حل مسایل آبی و استحصال مواد معدنی با ارزش، می‌توان بهره‌برداری از انرژی زمین‌گرمایی، گردشگری و غیره را هم در کشور محقق کرد.

توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با حفاری و استحصال آب‌های ژرف در کشور ضرورت ملی است

سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: شرکت مجری این طرح با بهره‌گیری از دانش بومی و استفاده از سیستم‌های بازطراحی شده حفاری، در راستای استخراج آب‌های عمیق دستاوردهای نوآورانه داشته است.

همت ادامه داد: این شرکت تولیدی، کشور را از واردات ید بی نیاز کرده و از سوی دیگر ضمن اشتغالزائی، به سبب صادرات ید به کشور های مختلف جهان، ارز آوری نیز برای کشور داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha