۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85079667
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بحران مالی در فدراسیون والیبال؛ صعود به المپیک سخت‌تر از همیشه

تهران- ایرنا- فدراسیون والیبال با بحران مالی عجیبی روبرو شده که می‌تواند اتفاقات ناگواری را در پی داشته باشد؛ اتفاقات ناگواری همچون عدم صعود به المپیک.

به گزارش ایرنا، والیبال موفق ترین رشته ورزشی ایران در میان رشته‌های تیمی است. چندین قهرمانی در آسیا و بازی‌های آسیایی، صعود به المپیک و حضور در میان ۱۰ قدرت والیبال دنیا نشان داد فدراسیون والیبال توانسته عملکرد خوبی نسبت به سایر فدراسیون‌ها داشته باشد.

علاوه بر این موفقیت‌ها فدراسیون والیبال موفق شد کمترین وابستگی به بودجه دولتی را در میان فدراسیون‌ها داشته باشد. در طی سالیان گذشته این فدراسیون با جذب اسپانسر، هزینه‌های چندین میلیاردی اعزام تیم‌های ملی والیبال را در رده‌های مختلف پوشش داده؛ اما امسال شرایط برای فدراسیون والیبال متفاوت است.

با توجه به اینکه هزینه اعزام‌ تیم‌ها نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده فدراسیون والیبال گرفتار بحران مالی عجیبی شده است. این بحران مالی تا جایی پیش رفته که قرارداد مربی بدنساز لهستانی تیم ملی به دلیل مشکلات مالی تمدید نشد.

والیبال ایران سال سختی در پیش دارد؛ چرا که پای کسب سهمیه المپیک در میان است و باید بهترین عملکرد خود را به خصوص در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیا داشته باشد. از آنجایی که بعید است تیم ملی والیبال بتواند در مسابقات انتخابی المپیک سهمیه این رقابت‌ها را کسب کند باید چشم امید به رنکینگ جهانی داشته باشد و رنکینگ جهانی هم بر اساس عملکرد تیم‌ها در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و همچنین مسابقات قاره‌ای و جهانی است.

ضمن اینکه علاوه بر تیم ملی بزرگسالان، تیم‌های نوجوانان و جوانان هم باید خود را مهیای حضور در رقابت‌های جهانی کنند و در رده بانوان هم وضعیت به همین شکل است.

در روزهایی که در فوتبال کشور سوء‌مدیریت‌های مالی زیادی دیده می‌شود کمترکسی حواسش به والیبال که دچار مشکلات مالی شده، است. این مسئله می‌تواند اتفاقات ناگواری برای تیم ملی والیبال به دنبال داشته باشد که مهمترین آن عدم صعود به المپیک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha