به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، عیسی زارعپور روز سهشنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاستجمهوری برای دومین بار به صورت مستقیم پاسخگوی پرسشها، خواستهها و دغدغههای مردم در تماسهای تلفنی شد.
زارعپور در پاسخ به درخواست یکی از روستانشینان آذرشهری از استان آذربایجان غربی برای اتصال به شبکه اینترنت کشور توضیح داد: از ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳۰۰ روستا به اینترنت متصل شد اما نزدیک به ۳۵۰۰ روستا اینترنت ندارند که طی ۶ تا ۷ ماه آینده به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به انتقاد یکی از شهروندان از محدودیتهای برخی سایتها و پلتفرمها، با تأکید بر اینکه هر موضوعی باید در شرایط خاص خود مورد بررسی قرار گیرد، گفت: آمریکا هم در هفتههای گذشته در پی فیلتر تیکتاک بود پاییز سال گذشته در پلتفرمهای خارجی محدود شده علیه ایران هجمه سنگینی ایجاد شد و محدودیت این پلتفرمها با دستور نهادهایی در خارج از این وزارتخانه بوده است.
زارعپور افزود: با اتفاقات شهریور و مهر سال گذشته و محدودیتهای به وجود آمده تلاش کردیم کیفیت پلتفرمهای داخلیها را تقویت کنیم که نیاز مردم تأمین شود. امروز بیش از ۳۵ میلیون ایرانی در چهار پلتفرم داخلی حضور دارند و این سکوها به زودی به یکدیگر متصل خواهند شد.
وزیر ارتباطات از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۶۰ درصد خبر داد و آن نتیجه اعتقاد و کار جهادی دانست.
زارعپور به موضوع تدوین سند برای شفافسازی حضور مسئولان در شبکههای اجتماعی خارجی اشاره کرد و گفت: هر ملت و کشوری باید حکمرانی خود را فضای مجازی داشته باشد، زندگی آینده بدون ابزارهای دیجیتال غیرقابل تصور است اما باید آسیبهای این فضا را کاهش داد.
وی با بیان اینکه 300 هزار سایت و آی پی های ایران که موردنیاز دانشگاهیان و برنامهنویسهاست از سوی مدعیان آزادی محدود شده است، گفت: سرویس ۴۰۳ سرویس ضدتحریم است که امکان دسترسی آیپی محدود شده را با کمک شرکتهای دانشبنیان بدون فیلتر شکن، در اختیار مردم قرار میدهد.
وزیر ارتباطات در پاسخ به دغدغه شهروند دیگری درباره نیاز به ماهواره اختصاصی ایران و کشورهای متحد و دوست، توضیح داد: باید با شرکای خود ماهوارههای اختصاصی طراحی کنیم و ارسال این ماهوارهها از برنامههای وزارت ارتباطات است و اولین پرتاب تحقیقاتی ماهواره به لایه ژئو در دولت سیزدهم انجام خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مطالبه شهروند دیگری پیرامون کاستیهای فنی در برخی شبکههای اجتماعی داخلی، قول پیگیری و رفع این نواقص را داد.
وی در گفتوگوی دیگری با یکی از تماسگیرندگان پیرامون تعدیل نیرو و پرداخت حقوق شرکتهای پیمانکار وزارت ارتباطات، با اشاره به اینکه موضوع دیرکرد پرداخت حقوق و نحوه تعدیل نیرو در شرکتهای پیمانکار را باید در حوزه قانون کار بررسی کرد، توضیح داد: ممکن پرداختها به دلیل برخی مشکلات پرداخت از سوی دولت به پیمانکاران به وجود آمده باشد یا ممکن است از سوی پیمانکار قصوری انجام شده باشد که بازرسی وزارتخانه آن را پیگیری خواهد کرد.
در این نشست وزیر ارتباطات در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان در پاسخ به دغدغه یکی از شاغلان مخابرات درباره بیمه پرسنل قول پیگیری داد.
رتبه اول وزیر ارتباطات در دیدار چهره به چهره با مردم
حجتالاسلام «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیسجمهور، در پایان این نشست و ارزیابی ارتباط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مردم گفت: براساس شاخصهای پنجگانه تدوین شده در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و بررسیهای انجام شده، وزیر ارتباطات در شاخص ملاقات چهرهبه چهره با مردم، در میان اعضای کابینه رتبه نخست را دارد که این موضوع به اطلاع و تقدیر رئیسجمهور هم رسیده است.
وی افزود: در حوزه پیگیری درخواستهای سیستم سامد، شاخصهای هفتگانه آن که شامل پاسخگویی سریع هم وزارت ارتباطات در رتبه سوم قرار دارد.
رئیس مرکز ارتباط مردمی با اشاره به توضیحات صبورانه وزیر ارتباطات به تماس ها و نیز دستورات اقدامی وی، گفت: حضور صبورانه وزیر ارتباطات و پاسخ و توضیح مفصل به هریک از تماس گیرندگان در کنار دستورات اجرایی همان دو محور مهم اقدامی و اقناعی است که باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.
حجتالاسلام صالحی همچنین از راهاندازی کارگروه صدای مردم در همه وزارتخانهها خبر داد و گفت: این کارگروه مشکلات مردم را پیش از هر سفر استانی رئیسجمهور ثبت میکند و آنها را به صورت موضوعی میان هر وزارتخانه تفکیک میکند.
به گزارش ایرنا، در راستای رویکرد مردمی دولت آیتالله سید ابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بیواسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیسجمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماسهای تلفنی مردم باشند. رئیسجمهور هم در همین راستا، ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در مرکز ارتباطات مردمی حاضر و شخصا پاسخگویی تعدادی از تماسهای مردم بود. این روال از سال گذشته آغاز شده و مرکز ارتباطات مردمی ریاستجمهوری تاکنون میزبان نشست پاسخگویی ۲۲ نفر از اعضای کابینه بوده است.
نظر شما