۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85079954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقامت ۳۰۰ مهمان نوروزی در تنها بومگردی نرماشیر

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85079954
اقامت ۳۰۰ مهمان نوروزی در تنها بومگردی نرماشیر

کرمان - ایرنا - مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نرماشیر گفت: تنها اقامتگاه بومگردی این شهرستان در ایام نوروز ۳۰۰ مسافر نوروزی را میزبانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمد منعمی‌زاده افزود: شهرستان نرماشیر در نوروز ۱۴۰۲ میزبان مسافران و مهمان‌های نوروزی زیادی بود که تعداد ۳۰۰ نفر آنها در اقامتگاه بومگردی نرماشیر و مابقی نیز در ستاد اسکان آموزش و پرورش اقامت کردند.

وی اظهار داشت: این تعداد اقامت در یک واحد بوم‌گردی محلی بی سابقه است و امیدواریم با همکاری فرماندار نرماشیر که همیشه در زمینه گردشگری با میراث‌فرهنگی همراه بوده امکان احداث اقامتگاه‌های بیشتری در این شهرستان به وجود آید.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نرماشیر ادامه داد: با راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهرستان نرماشیر مسافران با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این خطه آشنا شدند.

منعمی‌زاده خاطرنشان کرد: شهرستان نرماشیر دارای بناهای تاریخی متعدد و نخلستان‌های زیادی است که می‌توانیم با ایجاد چند مسیر گردشگری تمام این جاذبه‌ها را به آنها معرفی کنیم.

قلعه خان، شهر قدیم نرماشیر، محوطه پیرماشا مربوط به دوره ساسانی، برج‌های نگهبانی، محوطه باستانی جلال‌آباد، قلعه جمالی، محله قاجار، جنگل کهور و گز روستای کدور، کلوت‌های علی‌آباد تدین و ... از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان نرماشیر به شمار می روند.

شهرستان نرماشیر از شمال با شهرستان بم، از شرق تا جنوب شرقی با فهرج، از جنوب با ریگان و از جنوب غربی تا غرب با شهرستان بم همسایه است.

نرماشیر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha