گفتمان مقاومت و مبارزه، به گفتمان مسلط در بین گروه های فلسطینی تبدیل شده است

تهران - ایرنا - رئیس ستاد انتفاضه فلسطین و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شاهد یک وحدت رویه در بین گروه های فلسطینی هستیم، گفت: امروز مقاومت و مبارزه، به گفتمان مسلط در بین گروه های فلسطینی حاضر در صحنه تبدیل شده است و خبری از بحث سازش و گفتگو در میان نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی، رمضان شریف روز سه شنبه در نشست خبری راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: روز جهانی قدس امسال با ویژگی های متفاوتی برگزار می شود. از رمضان سال گذشته تا امسال رزمندگان فلسطینی بیش از ۱۰ هزار عملیات کوچک و بزرگ را در ۲۷ هزار کیلومتر سرزمین های اشغالی علیه صهیونیست ها انجام دادند.

وی با بیان اینکه از رمضان سال گذشته تا امروز هیچ روزی نبوده که صهیونیست ها در آرامش به سر ببرند، گفت: از تحرکات مردمی مردم فلسطین علیه صهیونیست‌ها گرفته تا اقدامات و عملیات های نظامی بسیار پیچیده و دقیقی که توسط گروه‌های نوظهور مقاومت انجام گرفته، موید این امر است.

رمضان شرف ادامه داد: فلسطینی ها بیش از ۲۳۰ شهید تقدیم آرمان فلسطین کردند. ده ها نفر مجروح شدند و تعداد زیادی نیز در زندان های مخوف رژیم صهیونیستی به سر می برند.

رئیس ستاد انتفاضه فلسطین و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: ظلم صهیونیست ها در شهرک سازی و تخریب منازل و مزارع فلسطینی ها همچنان در جریان است. اما آن شادابی و مقاومت و روح مبارزه در در میان مردم فلسطین شرایط جدیدی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ رویارویی فلسطینی ها با صهیونیست ها شاهد وحدت رویه ای در بین گروه های فلسطینی هستیم، تاکید کرد: امروز گفتمان مقاومت و مبارزه، به گفتمان مسلط در بین گروه های فلسطینی حاضر در صحنه تبدیل شده و خبری از بحث سازش و گفتگو در میان نیست.

وی افزود: گروه های مقاومت به این نتیجه رسیده اند که مسئله فلسطین و رویارویی با رژیم صهیونیستی و البته آزادی قدس، راهی جز مبارزه و مقاومت ندارد.

شریف در ادامه اظهاراتش وحدت رویه در جبهه مقاومت را ویژگی دیگر روز قدس سال جاری دانست و در این باره گفت: یک اتاق عملیات مشترک علیه صهیونیست ها شکل گرفته است. در همین خطاهایی که صهیونیست ها کردند و به چند نقطه موشک زدند، پاسخ هایی که از نقاط مختلف داده شد را نگاه کنید؛ جبهه مقاومت به یک وحدت فرماندهی در مقابله با صهیونیست ها رسیده است.

وی گفت: ویژگی بعدی که در روز جهانی قدس امسال شاهد آن هستیم، برافروخته شدن و مسلح شدن و تحقق مطالبه مسلح شدن کرانه باختری بود که در سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری مطرح شد. مبنی بر اینکه کرانه باختری باید مسلح شود.

رئیس ستاد انتفاضه فلسطین و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این باره اظهار کرد: بخش عمده ای از عملیات ها و رویارویی های مردم فلسطین در سال گذشته از کرانه باختری صورت گرفته است. به گونه ای که سیدحسن نصرالله کرانه باختری را سپر قدس نامگذاری کرد. صهیونیست ها هرگز این تصور را نداشتند که از کرانه باختری و سرزمین های ۱۹۴۸ مورد تهاجم قرار گیرند. این هم یکی از ویژگی های جدیدی است که در روز جهانی قدس امسال می‌بینیم.

شریف ویژگی بعدی روز جهانی قدس امسال را ظهور گروه‌های نوظهور مقاومت عنوان کرد و گفت: صهیونیست ها شناختی از نحوه شکل گیری، مدیریت و اداره آنها ندارند. گروه هایی که اعلام وجود کردند و عملیات های بسیار پیچیده و دقیقی را انجام دادند.

کلیدواژه فروپاشی، گفتمان اصلی صهیونیست‌ها

رئیس ستاد انتفاضه فلسطین و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از نشست خبری خود، به شرایط بحرانی در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: امروز کلیدواژه فروپاشی به گفتمان اصلی و مسلط نیروهای امنیتی و بخش عمده ای از نخبگان رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

شریف با بیان اینکه بروز علنی و ظهور بی‌ثباتی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در رژیم صهیونیستی کاملا عیان شده است، اظهار کرد: صهیونیست ها ظرف کمتر از یک سال چهار دولت عوض کردند و هنوز هم به ثبات سیاسی نرسیده اند. به رغم عقب نشینی ظاهری نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تظاهرات در سرزمین های اشغالی همچنان ادامه دارد.

رئیس ستاد انتفاضه فلسطین و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: امروز مولفه دیگری که در این جریان رویارویی مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی موثر است، ضعف آمریکا در حمایت از اسرائیل است.

وی افزود: آمریکایی ها به دلیل ضعفی که پیدا کرده اند و به دلیل عدم توانایی در حل مسائل منطقه، دیگر مانند گذشته قادر به حمایت از رژیم صهیونیستی نیستند.

مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها

شریف در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: جریان مهاجرت معکوس بیش از دو میلیون صهیونیست از سرزمین های اشغالی به سمت کشورهایی که از آن مهاجرت کرده بودند در حال شکل گیری است. هرچند رژیم صهیونیستی در تلاش است این موضوع را پنهان کند و علت اصلی مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی عدم امکان تصور آینده برای این مهاجران است‌.

وی تاکید کرد: امروز فلسطینی ها مصمم تر از هر زمان دیگری برای رهایی قدس شریف و بیت المقدس تلاش می‌کنند و از پشتیبانی امت اسلامی و آزادی خواهان جهان برخوردار هستند.

شریف در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه اظهار داشت: تحولاتی هم که در حوزه سیاسی در خاورمیانه درحال شکل گیری است، کمک کننده مردم و آرمان فلسطین است.

وی افزود: امروز اختلافات شدیدی بین برخی از کشورهایی که به دنبال پیمان صلح با رژیم صهیونیستی بودند، پیش آمده و پرونده پیمان آبراهام به تعبیر خودشان بسته شده است که باید گفت رفتار صهیونیست ها در برخورد با مردم فلسطین در مسجد الاقصی، موجب شد که این پیمان به زباله دان تاریخ بپیوندد.

رئیس ستاد انتفاضه فلسطین و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان اظهاراتش گفت: هم آشکار شدن اختلافات در سرزمین های اشغالی و هم قدرت گیری جریان مقاومت و هم آشکار شدن ناتوانی آمریکا در حمایت از اسرائیل، مولفه هایی است که در آستانه روز قدس امسال حائز اهمیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha