۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85080090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: سرمایه‌گذاری اعتقادی بین کودکان و نوجوانان نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان دوران دانش آموزی را از مراحل تشکیل دهنده شخصیتی کودکان و نوجوانان برای آینده دانست و گفت: نباید سرمایه گذاری اعتقادی در بین این قشر مورد بی توجهی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب سه شنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل استانداری بیان کرد:روز بزرگداشت مقام معلم باید در بهترین شکل ممکن برگزار و از تلاش های جامعه فرهنگی استان تقدیر شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: برای بزرگداشت روز کارگر و معلم در اردیبهشت ماه باید برنامه های علمی و فرهنگی متنوعی برگزار پیش بینی شود.

وی گفت: همچنین با توجه به اهمیت امتحانات نهایی پایه دوازدهم و اثرگذاری نمره آن در کنکور، امتحانات این پایه باید در نهایت صحت و سلامت برگزار شود که در همین راستا تشکیل کمیته های تخصصی و حفاظتی ضروری است.

حسینی محراب ادامه داد: دستگاه هایی همچون دانشگاه در تامین سالن امتحانات و تجهیزات مورد نیاز با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: برای اوقات فراغت دانش آموزان، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری جلسات لازم را برگزار کند و از ایده های کارشناسان برای برگزاری برنامه های مناسب فرهنگی و علمی استفاده نماید تا تابستان مفیدی برای دانش آموزان خوزستان شاهد باشیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: جذب معلم در آموزش و پرورش باید با دقت لازم انجام شود تا دانش آموزان به درستی در مدارس پرورش و تربیت یابند.

وی گفت: متاسفانه در بخش مسائل دینی و اعتقادی در آموزش و پرورش به درستی کار نشده است درحالی که باید بیشترین سرمایه گذاری رفتاری و دینی را باید در کودکان و نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ انجام داد.

استاندار خوزستان افزود: برنامه های فرهنگی باید واقعی باشد و بر تربیت دانش آموزان اثر گذار باشد.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات نوسازی مدارس خوزستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: اعتبارات سال ۱۴۰۱ کامل به ادارات نوسازی مدارس به میزان سه هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال و آموزش و پرورش خوزستان بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

مهرداد نیکو گفت: در سال مالی ۱۴۰۱ توجه خوبی به آموزش و پرورش شد و منابع دیگری تا خرداد ماه امسال برای تخصیص وجود ندارد.

امروز در شورای آموزش و پرورش خوزستان از کتاب زندگینامه خیر مدرسه ساز کرم مهدیان مارانی به نام "سحاب کرم" رونمایی شد.

این اقدام به منظور ماندگاری و نشر رفتار نیکوی خیران مدرسه ساز در استان انجام می شود.

جامعه فرهنگی خوزستان ۶۷ هزار نفر است. از ۱۲ اردیبهشت ماه به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha